BMW 216d Gran Coupe Lastik Hava Basıncı
Zarafetin dinamizmle buluştuğu noktada BMW 216d Gran Coupe, her ayrıntısıyla “hareket” kavramını yeniden tanımlar. Onun direksiyonuna geçtiğinizde yalnızca bir otomobil sürmezsiniz; mühendisliğin zarafetle kurduğu bir dengeyi hissedersiniz. Kaputun altındaki dizel motorun sessizce çalışmaya başlaması, şehir sokaklarının ortasında bile içsel bir huzur yaratır. BMW’nin aerodinamik çizgileri, rüzgârla dost bir dansın parçasıdır. Bu otomobilin her kıvrımı, hem duygusal hem teknik bir anlam taşır — verimlilik ve sadelik arasında kurulan şiirsel bir denge gibidir.
BMW 216d Gran Coupe Teknik Özellikleri
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Motor Tipi | 1.5 litrelik 3 silindirli TwinPower Turbo Dizel |
| Maksimum Güç | 116 beygir (85 kW) @ 4000 d/d |
| Maksimum Tork | 270 Nm @ 1750–2250 d/d |
| Şanzıman | 7 ileri Steptronic çift kavrama otomatik |
| Çekiş Tipi | Önden çekiş (FWD) |
| 0–100 km/s Hızlanma | 10,3 saniye |
| Azami Hız | 205 km/s |
| Ortalama Yakıt Tüketimi | 4,0–4,5 L/100 km (WLTP ortalaması) |
| Boş Ağırlık | 1420 kg |
| Bagaj Hacmi | 430 litre |
| Gövde Tipi | 4 kapılı Gran Coupe |
| Süspansiyon Sistemi | MacPherson ön, çok kollu arka bağımsız süspansiyon |
| Direksiyon Sistemi | Elektrik destekli hassas yönlendirme (EPS) |
| Fren Sistemi | Elektronik fren gücü dağıtımlı disk frenler (EBD + ABS) |
BMW 216d Gran Coupe Fabrikasyon Lastik Ebatları ve Basınç Değerleri
BMW mühendisleri için doğru lastik basıncı yalnızca güvenlik meselesi değil, aynı zamanda konforun ve performansın ince ayarıdır. 216d Gran Coupe’nin şasisi, aerodinamik dengesiyle birlikte optimize edilmiş lastik ebatlarıyla mükemmel bir uyum içindedir. Aracın her hareketinde lastiklerin yere temas ettiği o milimetrik yüzey, sürüşün kaderini belirler.
| Lastik Ölçüsü | Jant Ebatı | Ön Lastik Basıncı (bar / psi) | Arka Lastik Basıncı (bar / psi) |
|---|---|---|---|
| 205/60 R16 | 16 inç | 2.2 / 32 | 2.2 / 32 |
| 225/50 R17 | 17 inç | 2.3 / 33 | 2.4 / 35 |
| 225/45 R18 | 18 inç | 2.4 / 35 | 2.5 / 36 |
| 225/40 R19 | 19 inç | 2.5 / 36 | 2.6 / 38 |
Bu değerler, BMW’nin global fabrika tavsiyeleri temel alınarak belirlenmiştir. Lastiklerdeki doğru basınç, sadece sürüş güvenliğini değil, aynı zamanda yakıt verimliliğini ve lastik ömrünü de doğrudan etkiler.
BMW 216d Gran Coupe Fabrikasyon Motor Tipine Göre Lastik Basıncı
Her motor tipi, aracın ağırlık dağılımını ve sürüş dinamiklerini farklı biçimde etkiler. Bu nedenle BMW, motor varyantına göre fabrikasyon lastik basıncı değerlerini titizlikle belirlemiştir. Dizel motorun tork odaklı yapısı nedeniyle arka aksta oluşan yük dağılımı, lastik basıncı optimizasyonunu zorunlu kılar.
| Motor Tipi | Yakıt Türü | Şanzıman | Ön Basınç (bar / psi) | Arka Basınç (bar / psi) | Not |
|---|---|---|---|---|---|
| 1.5D (216d) | Dizel | Otomatik | 2.3 / 33 | 2.4 / 35 | Günlük sürüş ve standart yükte önerilir |
| 1.5D (216d) | Dizel | Otomatik | 2.4 / 35 | 2.6 / 38 | Uzun yol veya tam yükte önerilir |
| 2.0D (218d) | Dizel | Otomatik | 2.5 / 36 | 2.7 / 39 | Sport Line donanımda, yüksek hız performansı için |
| 2.0D (220d xDrive) | Dizel | Otomatik | 2.6 / 38 | 2.8 / 41 | Dört çeker sürüş ve yüksek performans senaryolarında |
Motorun sessizliği ile birlikte doğru lastik basıncı, otomobilin yola “mıknatıs gibi” tutunmasını sağlar. Hatalı basınç, yalnızca performansı değil, konforu da etkiler; bu yüzden BMW’nin fabrika değerleri mühendislik bir titizlikle hesaplanmıştır.
BMW 216d Gran Coupe Sürüş Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Bir otomobilin karakteri, içinde bulunduğu koşullara göre şekillenir. 216d Gran Coupe, her sürüşte farklı bir ruh sergileyebilir — sabahın sisli saatlerinde otoyola süzülürken bambaşka, Alp dağlarının virajlı yollarında hızlanırken bambaşka. Bu farklı ruh halleri, lastik basıncı ayarlarında da kendini gösterir.
| Sürüş Senaryosu | Ön Basınç (bar / psi) | Arka Basınç (bar / psi) | Açıklama |
|---|---|---|---|
| Şehir içi – Düşük hız, kısa mesafe | 2.2 / 32 | 2.2 / 32 | Süspansiyon konforu ve yakıt tasarrufu için ideal |
| Uzun yol – Tam yük veya bagaj dolu | 2.4 / 35 | 2.6 / 38 | Yük dengesini korur, lastik aşınmasını azaltır |
| Yüksek hız – Otoyol sürüşü | 2.5 / 36 | 2.7 / 39 | Aerodinamik stabiliteyi artırır |
| Soğuk hava koşulları | 2.3 / 33 | 2.4 / 35 | Hava yoğunluğu azaldığında optimal basınç |
| Sıcak iklim / Yaz ayları | 2.2 / 32 | 2.3 / 33 | Aşırı ısınmayı önler, tutunmayı dengeler |
| Spor mod – Dinamik sürüş | 2.5 / 36 | 2.6 / 38 | Direksiyon tepkilerini keskinleştirir, yanal stabilite sağlar |