BMW 128 Lastik Hava Basıncı
Günün ilk ışıklarıyla sessiz bir sokakta parlayan bir BMW 128, sadece bir otomobil değildir; sürücüsüyle bütünleşen, hareketin ve zarafetin vücut bulmuş hâlidir. Direksiyona dokunduğunuz anda hissedilen denge, motorun kalp atışlarıyla eş zamanlı bir ritim gibidir. BMW’nin 1 Serisi ailesinin güçlü bir üyesi olan 128, kompakt yapısına rağmen içinde büyük bir dinamizm taşır. Hafif gövdesi, özenle ayarlanmış süspansiyon sistemi ve hassas direksiyon tepkileriyle her viraj, adeta bir dansın parçası hâline gelir.
BMW 128 Teknik Özellikleri
Aşağıdaki tablo, BMW 128’in teknik detaylarını kapsamlı biçimde sunar:
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Motor Tipi | 2.0 litre TwinPower Turbo, 4 silindir, benzinli |
| Güç (HP) | 265 bg @ 5.000-6.500 d/d |
| Tork (Nm) | 400 Nm @ 1.800-4.500 d/d |
| Aktarma | Arkadan itişli (RWD) / xDrive opsiyonu mevcut |
| Şanzıman | 8 ileri otomatik Steptronic |
| 0-100 km/s | 5.9 saniye |
| Azami Hız | 250 km/s (elektronik sınırlı) |
| Ağırlık (kg) | 1.480 |
| Bagaj Hacmi (L) | 380 |
| Yakıt Tüketimi (Ortalama) | 6.4 L / 100 km |
| Emisyon Standardı | Euro 6d |
Bu teknik yapı, BMW 128’in mükemmel denge ve verimlilik çizgisinde ilerlemesini sağlar. Motorun pürüzsüz sesi, yalnızca gücü değil, mühendisliğin estetiğini de temsil eder.
BMW 128 Fabrikasyon Lastik Ebatları ve Basınç Değerleri
BMW 128’in lastik yapısı, aracın ruhunu yola aktaran en önemli köprülerden biridir. Doğru lastik basıncı, sadece konforu değil, sürüş güvenliğini ve yakıt ekonomisini de doğrudan etkiler. Her virajda, her frenlemede lastiklerin yolla kurduğu ilişki, aracın doğasını şekillendirir.
Aşağıdaki tablo, BMW 128’in orijinal fabrika çıkış lastik ebatları ve önerilen hava basıncı değerlerini göstermektedir:
| Lastik Ebatı | Dingil Konumu | Tavsiye Edilen Basınç (Bar) | Tavsiye Edilen Basınç (PSI) |
|---|---|---|---|
| 205/55 R16 | Ön | 2.3 bar | 33 psi |
| 205/55 R16 | Arka | 2.5 bar | 36 psi |
| 225/45 R17 | Ön | 2.4 bar | 35 psi |
| 225/45 R17 | Arka | 2.6 bar | 38 psi |
| 235/40 R18 | Ön | 2.5 bar | 36 psi |
| 235/40 R18 | Arka | 2.7 bar | 39 psi |
Bu değerler, aracın denge, yol tutuşu ve konfor dengesini optimum seviyede tutmak için belirlenmiştir. Fabrika çıkış ebatlarından farklı bir lastik tercihi yapılacaksa, mutlaka bu dengeyi koruyacak profesyonel bir değerlendirme gerekir.
BMW 128 Fabrikasyon Motor Tipine Göre Lastik Basıncı Tavsiyeleri
BMW 128, farklı motor varyasyonlarıyla satışa sunulmuştur. Her motor tipi, ağırlık dağılımı ve tork karakteristiği açısından farklı davranır. Bu nedenle motor tipine göre lastik basınçları da küçük ama önemli farklar gösterir.
| Motor Tipi | Şanzıman | Dingil Konumu | Tavsiye Basınç (Bar) | Tavsiye Basınç (PSI) |
|---|---|---|---|---|
| 128i (2.0L Benzinli, 265 HP) | Otomatik | Ön | 2.4 | 35 |
| Arka | 2.6 | 38 | ||
| 128 xDrive (AWD) | Otomatik | Ön | 2.5 | 36 |
| Arka | 2.7 | 39 | ||
| 128i M Sport (Performans Paketi) | Otomatik | Ön | 2.6 | 38 |
| Arka | 2.8 | 41 |
Yüksek performanslı M Sport versiyonunda, lastik basınçlarının biraz daha yüksek tutulması, virajlarda lastik yanak deformasyonunu azaltır ve maksimum yol tutuş sağlar. Aynı zamanda fren mesafesi üzerinde de hissedilir bir iyileşme yaratır.
BMW 128 Sürüş Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Her sürüş koşulu, lastiklerin farklı bir görev üstlenmesini gerektirir. Uzun yolculuklar, yüksek hızlar veya şehir içi trafikteki sürekli dur-kalk hareketleri, lastiklerin ısınma dinamiğini değiştirir. BMW 128’in sportif yapısı, bu değişkenlere karşı duyarlı bir şekilde tepki verir.
| Sürüş Senaryosu | Tavsiye Edilen Ön Basınç (Bar) | Tavsiye Edilen Arka Basınç (Bar) | Açıklama |
|---|---|---|---|
| Şehir içi (Kısa mesafeli sürüşler) | 2.3 | 2.5 | Daha konforlu bir sürüş ve çukur-darbe emilimi için ideal. |
| Uzun yol (Otoyol sürüşü) | 2.5 | 2.7 | Yakıt tüketimini düşürür, yüksek hızda stabiliteyi artırır. |
| Yüksek hız (Sport mod / performans sürüşü) | 2.6 | 2.8 | Virajlarda tutunma artar, direksiyon tepkileri keskinleşir. |
| Tam dolu araç (bagaj + 4 yolcu) | 2.7 | 2.9 | Ağırlık dağılımını dengeleyerek arka lastiklerin fazla ısınmasını önler. |
| Kış şartları (soğuk hava, 0°C altı) | 2.4 | 2.6 | Lastik hamuru soğukta sertleşeceği için basınç hafif düşürülür, yol tutuş iyileşir. |