Aston Martin Vantage Lastik Hava Basıncı

Bazı otomobiller yalnızca bir ulaşım aracı değildir; yolda hissettirdikleriyle bir karakter taşırlar. Aston Martin Vantage, tam da böyle bir otomobil. Direksiyonuna geçtiğinizde sadece motorun değil, tüm mekanik bileşenlerin kalp atışlarını duyarsınız. Ancak bu kusursuz uyumun en sessiz kahramanı, çoğu zaman fark edilmeyen lastik basıncı olur. Bir Vantage sürücüsü için doğru lastik basıncı, hem güvenlik hem de performans açısından vazgeçilmezdir. Yanlış ayarlanmış bir lastik, o zarif virajlarda sizi yarı yolda bırakabilir. Doğru değerler ise otomobilin ağırlığını yere kusursuz şekilde dağıtarak, yola “yapışmasını” sağlar.
Aston Martin Vantage Lastik Ebatları
Aston Martin Vantage’ın lastikleri, aracın tasarım ruhuna uygun şekilde güç ve estetik dengesini taşır. Aşağıda, en yaygın kullanılan fabrika çıkışı lastik ebatları yer alıyor:
Konum | Lastik Ebatı |
---|---|
Ön Lastikler | 255/40 ZR19 |
Arka Lastikler | 295/35 ZR19 |
Bu kombinasyon, hem yol tutuşunu hem de frenleme kabiliyetini ideal noktada tutar. Özellikle yüksek hızlarda, bu ebatlar sayesinde otomobil yola bir kedi gibi sessiz ama emin adımlarla basar.
Aston Martin Vantage Lastik Hava Basınçları
Lastik basıncı, Aston Martin mühendislerinin milimetrik hesaplarla belirlediği bir denge unsurudur. Aşağıdaki tablo, hem boş hem de yüklü kullanım senaryolarında önerilen değerleri bar ve psi cinsinden göstermektedir:
Lastik Konumu | Durum | Bar | Psi |
---|---|---|---|
Ön Lastikler | Boş | 2.4 | 35 |
Arka Lastikler | Boş | 2.6 | 38 |
Bu değerler, aracın optimum yol tutuşu ve yakıt verimliliği için ideal aralıkta tutulmalıdır. Özellikle uzun yola çıkmadan önce, sabahın serinliğinde basınç kontrolü yapmak bir alışkanlık haline gelmelidir.
Aston Martin Vantage Motor ve Lastik Kombinasyonlarına Göre Detaylı Basınç Tablosu
Vantage ailesinin farklı motor ve donanım versiyonları, lastik basınç değerlerinde küçük farklılıklar gösterir. Bu tablo, Aston Martin’in 4.7 V8 ve 6.0 V12 motorlu versiyonları için fabrika önerilerini içerir:
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Önden Yüklü (bar) | Arkadan Yüklü (bar) |
---|---|---|---|---|---|
4.7 V8 | 245/40 ZR19 VA XL | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.4 |
4.7 V8 | 285/35 ZR19 HA | 2.6 | 2.6 | 2.6 | 2.6 |
6.0 V12 | 255/35 ZR19 VA XL | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.4 |
6.0 V12 | 295/30 ZR19 HA XL | 2.6 | 2.6 | 2.6 | 2.6 |
Yolcu Versiyonu | 255/35 ZR19 VA XL | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.4 |
Yolcu Versiyonu | 295/30 ZR19 HA XL | 2.6 | 2.6 | 2.6 | 2.6 |
Bu tabloyu doğru okumak, sürüş karakterinizi de belirler. V8 versiyonunda biraz daha hafif bir burun tepkisi hissedilirken, V12 motorun güçlü yapısı daha dengeli bir tutuş ister.
Direksiyondaki hafif sertleşme ya da viraj dönüşündeki ani kayma hissi çoğu zaman lastiklerin sessizce yardım istediğini anlatır.