Aston Martin Rapide S Lastik Basıncı

Bazı arabalar vardır, yalnızca bir ulaşım aracı değil, adeta bir sanat eseri gibidir. Aston Martin Rapide S de onlardan biridir. Kaputunun altında atan 5.9 litrelik V12 motorun sesi, yalnızca bir mühendislik başarısı değil, aynı zamanda bir duygudur. Ancak bu kadar özel bir otomobilin ruhu, doğru ayarlanmış lastik basıncı olmadan kendini tam olarak gösteremez. Çünkü doğru lastik basıncı, hem güvenlik hem de performans açısından bu zarif gücün dengesini belirler.
Yoldaki her virajda, her hızlanmada lastikler sadece asfaltla değil, sürücünün hisleriyle de temas eder. Rapide S, ağır gövdesine rağmen çevik kalabilmek için lastiklerinin ideal seviyede hava basıncına ihtiyaç duyar. Gereğinden düşük basınç, bu muhteşem aracın yol tutuşunu zayıflatır; fazla basınç ise konforu alır götürür. O yüzden ölçü, mühendisliğin ve hissin tam ortasında bulunmalıdır.
Aston Martin Rapide S Genel Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Aston Martin Rapide S |
Üretim Yılları | 2013 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 5.9L V12 |
Göbek Deliği | 67.1 mm |
Cıvata Modeli (PCD) | 5×114.3 |
Tekerlek Bağlantı Elemanları | Cıvatalar |
Diş Boyutu | M14 x 1.5 |
Tekerlek Sıkma Torku | 140 Nm |
Aston Martin Rapide S Lastik ve Jant Bilgileri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (ön/arka) (bar) | Lastik Basıncı (ön/arka) (psi) |
---|---|---|---|---|
245/40 ZR20 99Y | 8.5Jx20 ET38 | 35 – 45 | 2.4 / 2.4 | 35 / 35 |
295/35 ZR20 105Y | 9.5Jx20 ET45 | 40 – 50 | 2.6 / 2.6 | 38 / 38 |
Aston Martin Rapide S Motor ve Basınç Detayları
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Önden Tam Yüklü | Arkadan Tam Yüklü |
---|---|---|---|---|---|
6.0 V12 | 245/40 ZR20 VA | 2.5 | 2.5 | 2.8 | 2.8 |
6.0 V12 | 295/35 ZR20 HA | 2.5 | 2.5 | 2.8 | 2.8 |
Doğru basınçla ayarlanmış lastikler, aracın 2 tona yaklaşan ağırlığını zarafetle taşır, virajlarda mükemmel bir denge kurar. Doğru hava basıncı sayesinde sürücü, hem konforu hem güvenliği aynı anda hisseder. Özellikle yüksek hızlarda, 2.4–2.6 bar arasındaki denge farkı, aracın çizgiden sapmadan ilerlemesini sağlar.