Alfa Romeo 166 Lastik Hava Basıncı

Nuri Balkan 22 Okuma Süresi: 3 dk Alfa Romeo
Alfa Romeo 166 Lastik Hava Basıncı

Alfa Romeo 166, markanın zarafet ve performans dengesini en iyi şekilde yansıtan modellerinden biridir. Gerek V6 motorunun güçlü yapısı, gerekse 2.0 Twin Spark versiyonunun dengeli sürüş karakteri, doğru lastik basıncı ayarlarıyla birleştiğinde aracın sürüş konforu ve yol tutuşu çok daha üst düzeye çıkar.

Bu modelde lastik hava basıncı sadece yakıt tüketimi veya konforu değil, aynı zamanda fren mesafesini, viraj dengesini ve lastik ömrünü doğrudan etkiler. Fabrika verilerine göre Alfa Romeo 166 için önerilen lastik basıncı değerleri, motor tipine ve lastik ebatına göre farklılık gösterir.


Alfa Romeo 166 Lastik Basıncı Değerleri (bar/psi)

Lastik EbatıJant EbatıOfset Aralığı (mm)Ön / Arka Basınç (bar)Ön / Arka Basınç (psi)
205/55R166.5Jx1635 – 422.2 / 2.132 / 31
215/55R167.0Jx1635 – 422.4 / 2.335 / 33
225/45R177.5Jx1735 – 422.4 / 2.335 / 33
225/40R188.0Jx1835 – 422.4 / 2.335 / 33

Bu değerler, normal sürüş koşulları için önerilen fabrika ayarlarıdır. Ancak yolcu sayısı, yük miktarı ve sürüş tarzı gibi etkenlere bağlı olarak ufak farklar olabilir.


Motor Tipine Göre Basınç Önerileri

2.0 Twin Spark 16V motorlu modellerde, aracın ön kısmı daha hafif olduğu için basınç değerleri genellikle dengelidir.

  • 205/55 R16 ve 215/55 R16 lastiklerle ön ve arka 2.3 bar tavsiye edilir.

  • 225/45 R17 veya 235/45 R17 lastiklerde ise ön 2.7 bar / arka 2.5 bar idealdir.

  • Tam yüklü sürüşlerde her iki aks için 2.7 bar sabitlenebilir.

2.5 V6 versiyonlarında motor ağırlığı biraz daha fazla olduğundan ön lastiklerdeki basınç önem kazanır:

  • 205/55 R16 ve 215/55 R16 lastiklerde ön/arka 2.3 bar,

  • 225/45 R17 veya 235/40 R18 lastiklerde ön/arka 2.7 bar önerilir.

Bu farklar küçük görünse de özellikle uzun yolda direksiyon tepkilerini, yakıt ekonomisini ve fren performansını belirgin biçimde etkiler.


Doğru Basıncın Faydaları

  1. Yol Tutuş ve Güvenlik:
    Düşük hava basıncı, virajlarda aracın dışa doğru savrulmasına neden olabilir. Özellikle Alfa Romeo 166 gibi arkadan itişli hissiyatı olan sedanlarda bu durum daha belirgin hissedilir.

  2. Yakıt Tüketimi:
    Basıncı düşük lastikler daha fazla yuvarlanma direncine sahiptir, bu da ortalama yakıt tüketimini %3–5 oranında artırabilir.

  3. Lastik Ömrü:
    Dengesiz hava basıncı lastiğin orta ya da kenar bölgelerinin erken aşınmasına yol açar. Örneğin, 2.2 bar yerine 1.8 bar ile uzun süre kullanmak, lastik ömrünü neredeyse yarıya indirebilir.

  4. Sürüş Konforu:
    Aşırı yüksek basınç da her zaman iyi değildir; çukurlarda darbeleri kabine daha fazla iletir. 166’nın orijinal konfor karakterini korumak için tavsiye edilen bar aralıklarına sadık kalmak en doğrusudur.


Ölçüm ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Basınç ölçümünü soğuk lastikte, yani araç uzun süre park halindeyken yapmak gerekir.

  • Ölçüm sırasında kapakları sıkıca kapatmak, hava kaçaklarını önler.

  • Her mevsim başında — özellikle yazdan kışa geçişte — basınç değerlerini kontrol etmek gerekir.

  • Araçta yedek lastik bulunuyorsa onun da en az 0.2 bar fazla şişirilmesi önerilir.


Alfa Romeo 166 gibi dengesi hassas araçlarda, lastik basıncı sadece teknik bir detay değil, sürüş keyfinin ayrılmaz bir parçasıdır. Fabrikanın belirttiği değerlere sadık kalmak, sadece aracın ömrünü değil, sürücünün güvenliğini de doğrudan korur.

Yazıyı Paylaş: