Alfa Romeo GTV Coupe Lastik Hava Basıncı

Nuri Balkan 22 Okuma Süresi: 3 dk Alfa Romeo
Alfa Romeo GTV Coupe Lastik Hava Basıncı

Alfa Romeo GTV Coupe, yalnızca bir otomobil değildir. O, direksiyonun başına geçtiğinizde ruhunuzu harekete geçiren bir tasarım, bir mühendislik şiiridir. 1995 ile 2006 yılları arasında üretilen bu coupe, her virajda İtalyan zarafetinin izlerini taşır. Dolayısıyla bu otomobilin lastik basıncı da yalnızca teknik bir değer değil, performansın ve güvenliğin kalbidir.

GTV Coupe’nin farklı motor seçenekleri – 2.0L I4, 3.0L V6 ve 3.2L V6 – her biri kendi karakterine sahiptir. 2.0 JTS motorlu versiyon daha dengeli ve günlük kullanıma yatkınken, 3.2 V6 versiyonu adeta bir kalp atışı gibidir; gaza her dokunuşta duygusal bir tepki verir. Ancak hangi motoru kullanırsanız kullanın, doğru lastik basıncı bu otomobilin ruhunu korumanın en önemli şartıdır.

Göbek deliği 58.1 mm, bijon düzeni 5×98 olan GTV’nin jant bağlantı sistemi somunludur ve tekerlek sıkma torku 90 Nm olarak ayarlanmalıdır. Alfa mühendisleri bu değerleri tesadüfen belirlemedi; her milimetre, her bar, aracın sürüş dengesiyle doğrudan ilgilidir.


Alfa Romeo GTV Coupe Lastik Ebatları ve Basınç Değerleri

Aşağıda Alfa Romeo GTV Coupe için önerilen lastik ebatları, jant ölçüleri ve hava basınçları yer almaktadır. Bu değerler hem orijinal hem de yükseltilmiş jant opsiyonlarını kapsar:

Lastik EbatıJant EbatıOfset Aralığı (mm)Ön/Arka Basınç (bar)Ön/Arka Basınç (psi)
205/50R167.0Jx16 ET3530 – 402.2 / 2.032 / 29
215/45R177.5Jx17 ET3530 – 402.2 / 2.032 / 29
225/40R188.0Jx18 ET3530 – 402.2 / 2.032 / 29

Ancak Alfa Romeo’nun detaylı fabrika verilerine göre farklı motor kombinasyonları ve yük durumlarında önerilen basınçlar da değişiklik göstermektedir.



Alfa Romeo GTV Coupe Motor ve Lastik Tipine Göre Basınç Değerleri

MotorTekerlek BoyutuÖn Basınç (bar)Arka Basınç (bar)Ön (Tam Yüklü)Arka (Tam Yüklü)
2.0 JTS195/60ZR152.52.32.82.6
2.0 JTS205/50ZR162.52.32.82.6
2.0 JTS225/45ZR172.52.32.82.6
2.0 Twin Spark 16V195/60ZR152.52.32.82.6
2.0 Twin Spark 16V205/50ZR162.52.32.82.6
2.0 Twin Spark 16V (sport)205/50ZR162.72.53.02.8
2.0 Twin Spark 16V225/45ZR172.52.32.82.6
2.0 V6 Turbo205/50ZR172.72.53.02.8
3.0 V6 24V205/50R16 87Y2.52.72.83.0
3.0 V6 24V225/45R17 91Y2.52.72.83.0
3.2 V6205/50R16 87Y2.52.72.83.0
3.2 V6225/45R17 91Y2.52.72.83.0


Bu tablo, farklı sürüş koşullarına göre lastik basıncının nasıl değiştiğini açıkça gösteriyor. Yük durumuna göre lastiğe birkaç psi fazla basınç uygulamak, hem dengeyi korur hem de lastiğin omuz bölgelerinin aşırı aşınmasını önler.

Bu otomobilin direksiyonuna geçtiğinizde, ön tekerleklerin hassas tepkilerini hissedersiniz. Eğer lastik basıncı olması gerekenden düşükse, o keskin virajlar artık keskin değildir; direksiyon tepkileri yumuşar, fren mesafesi uzar. Fazla basınçta ise araç, yoldaki küçük pürüzleri bile sürücüye sertçe hissettirir. GTV Coupe gibi duygusal bir otomobilde bu fark sadece mekanik değil, ruhsal bir dengesizlik gibidir.

Doğru lastik basıncıyla kullanılan bir GTV, yola bir sanatçı gibi tutunur. 3.0 V6 motorunun o karakteristik Alfa sesi, sadece egzozdan değil, lastiklerin zemine temasındaki o mükemmel uyumdan da gelir.GTV Coupe, orijinal olarak 16 inç jantlarla satışa sunulmuş olsa da birçok kullanıcı 17 veya 18 inç jant tercih ediyor. Ancak jant çapı büyüdükçe yanak yüksekliği azalır; bu da sürüş konforunu düşürür ama viraj performansını artırır. 18 inç tercih eden sürücüler için önerilen 2.2 bar (32 psi) ön basınç ve 2.0 bar (29 psi) arka basınç dengeli bir sürüş sağlar.

Yazıyı Paylaş: