Audi TT RS Lastik Hava Basıncı

Audi TT RS'in Direksiyonuna geçtiğiniz anda kalp atışlarınız hızlanır, egzozdan çıkan her patlama ruhunuza işler. Bu kadar güçlü bir spor otomobilin yolla kurduğu bağın merkezinde ise görünürde basit ama hayati bir unsur vardır:
lastik basıncını doğru ayarlamak! Şimdi bu harika aracın teknik özelliklerine bir göz gezdirelim;
Audi TT RS Teknik Bilgiler
Audi mühendisleri, TT RS’i bir sanat eseri gibi inşa etti. Her detay, hız, denge ve dayanıklılık için tasarlandı. Aşağıdaki tablo, bu muhteşem aracın kalbini ve ruhunu temsil eder:
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi TT RS Coupé / Roadster |
Motor | 2.5 TFSI Quattro (5 silindir turbo) |
Güç | 400 PS (294 kW) @ 5850–7000 rpm |
Tork | 480 Nm @ 1950–5850 rpm |
0-100 km/s | 3.7 saniye |
Azami Hız | 250 km/s (isteğe bağlı 280 km/s) |
Çekiş Sistemi | Quattro 4x4 |
Şanzıman | 7 ileri S tronic otomatik |
Ağırlık | Yaklaşık 1450–1500 kg |
Yakıt Tüketimi (ortalama) | 8.5–9.0 lt / 100 km |
Bu veriler, TT RS’in sadece bir spor otomobil değil, aynı zamanda hassas bir denge makinesi olduğunu kanıtlar. Onun potansiyelini ortaya çıkarmak için lastik basınçlarını doğru ayarlamak gerekir.
Audi TT RS Lastik Hava Basıncı Değerleri
Aşağıdaki tablo, senin verdiğin fabrika verileri, kullanıcı tecrübeleri ve Audi’nin Avrupa servis dokümanlarından harmanlanarak oluşturulmuştur.
Bu değerler hem boş, hem de yüklü (tam dolu araç veya yüksek hız) durumları kapsar.
Motor | Lastik Ebatı | Ön (Boş) | Arka (Boş) | Ön (Yüklü) | Arka (Yüklü) |
---|---|---|---|---|---|
2.5 TFSI Quattro | 225/40 R19 93V | 2.6 bar / 38 psi | 2.4 bar / 35 psi | 2.8 bar / 41 psi | 2.5 bar / 36 psi |
2.5 TFSI Quattro | 245/35 R19 93W | 3.0 bar / 44 psi | 2.5 bar / 36 psi | 3.3 bar / 48 psi | 2.8 bar / 41 psi |
2.5 TFSI Quattro | 255/30 R20 92Y | 2.4 bar / 35 psi | 2.0 bar / 29 psi | 2.7 bar / 39 psi | 2.3 bar / 33 psi |
2.5 TFSI Quattro | 255/30 R20 92Y (pist modu) | 2.7 bar / 39 psi | 2.3 bar / 33 psi | 2.9 bar / 42 psi | 2.5 bar / 36 psi |
Yaz aylarında asfalt sıcaklığı yüksekse basıncı 0.1–0.2 bar düşürmek, kış aylarında ise 0.1 bar artırmak dengeyi korur.
Ölçümü soğuk lastiklerle yapmak gerekir.
Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyesi
Sürüş Tarzı / Durum | Öneri |
---|---|
Günlük şehir içi kullanım | 2.5 ön / 2.3 arka (konforlu, dengeli sürüş) |
Uzun yol ve otoyol | 2.6 ön / 2.4 arka (yakıt verimliliği yüksek) |
Yüksek hız / pist modu | 2.8 ön / 2.5 arka (maksimum yol tutuşu) |
Kış mevsimi | 0.1 bar daha yüksek (soğuk hava dengelemesi) |
TT RS Lastikleri İçin Önerilen Markalar
Audi mühendislerinin testlerinde en yüksek performansı veren markalar genelde şu şekilde sıralanıyor:
Michelin Pilot Sport 4S – pist ve yol arasında mükemmel denge.
Pirelli P Zero (AO işaretli) – Audi onaylı versiyon, yüksek hız stabilitesiyle öne çıkar.
Continental SportContact 7 – yağmurlu zemin performansı çok güçlü.
Bu lastikler, TT RS’in yüksek torkunu ve quattro sisteminin mükemmel çekişini en verimli şekilde yere aktarır.