Bir sonbahar sabahı, şehir henüz uykusundayken garaj kapısını aralıyorsun. Gümüş gövdesi sabahın solgun ışığında parlayan Audi A4 Quattro, bir heykel gibi sessiz ama güçlü duruyor karşında. Kapısını açarken o tanıdık deri kokusu, motorun henüz çalışmamış nefesiyle karışıyor. İşte o an, bu otomobilin yalnızca bir makine değil; karakteri, ruhu, dengesi olduğunu hissediyorsun.
Audi A4 Quattro Teknik Bilgiler
| Özellik | Değer |
|---|
| Marka / Model | Audi A4 Quattro |
| Üretim Yılları | 2008 – 2024 (B8 – B9 Serileri) |
| Motor Seçenekleri | 1.8 TFSI – 2.0 TFSI – 3.0 TDI – 3.2 FSI – 3.0 TFSI |
| Çekiş Sistemi | Quattro (AWD – Sürekli Dört Çeker) |
| Jant Ebatları | 16" – 20" aralığında, model ve paket bazlı |
| Tork Aralığı | 250 – 500 Nm |
| Vites Tipi | 6 İleri Manuel / 7 DSG / 8 Tiptronic |
| Yakıt Türü | Benzin ve Dizel alternatifleri |
| Tavsiye Edilen Lastik Markaları | Continental – Pirelli – Michelin – Bridgestone |
Audi A4 Quattro Standart Lastik ve Jant Kombinasyonları
| Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (Ön/Arka) (bar) | Lastik Basıncı (Ön/Arka) (psi) |
|---|
| 225/50 R17 | 7.5J×17 | 29 – 41 | 2.4 / 2.2 | 35 / 32 |
| 245/40 R18 | 8.0J×18 | 29 – 41 | 2.5 / 2.3 | 36 / 33 |
| 255/35 R19 | 8.5J×19 | 29 – 41 | 2.6 / 2.4 | 38 / 35 |
| 265/30 R20 | 9.0J×20 | 29 – 41 | 2.7 / 2.5 | 39 / 36 |
Audi A4 Quattro Motor Bazlı Lastik Basıncı Değerleri
| Motor | Lastik Boyutu | Ön Basınç (bar) | Arka Basınç (bar) | Ön (Tam Yüklü) | Arka (Tam Yüklü) |
|---|
| 1.8 TFSI | 205 / 60 R16 92H | 2.5 | 2.3 | 2.6 | 2.9 |
| 1.8 TFSI | 225 / 50 R17 94H | 2.2 | 2.0 | 2.3 | 2.5 |
| 1.8 TFSI | 245 / 40 R18 97V | 2.5 | 2.3 | 2.6 | 2.9 |
| 2.0 TFSI | 245 / 40 R18 93Y | 2.3 | 2.3 | – | – |
| 3.0 TDI | 225 / 55 R16 99V | 2.8 | 2.5 | 2.9 | 3.0 |
| 3.0 TDI | 245 / 40 R18 97Y | 2.2 | 2.0 | 2.3 | 2.5 |
| 3.2 FSI | 245 / 45 R17 95H | 2.5 | 2.3 | 2.7 | 2.7 |
| 3.2 FSI | 255 / 35 ZR19 96Y | 2.6 | 2.2 | – | – |
Audi A4 Quattro Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Önerileri
| Sürüş Durumu | Açıklama | Önerilen Basınç (bar) | Not |
|---|
| Şehir İçi – Düşük Hızda Sürüş | Sürekli dur-kalk trafiği, ılıman hava | Ön: 2.3 / Arka: 2.1 | Yakıt verimliliği ve konfor dengesi |
| Uzun Yol – Yük Orta | 4 kişi + bagaj, otoban kullanımı | Ön: 2.5 / Arka: 2.3 | Yük artışı ve yüksek hız için ideal |
| Tam Yüklü Yolculuk | 5 yolcu + tam bagaj | Ön: 2.6 / Arka: 2.9 | Stabilite ve denge öncelikli |
| Sportif Sürüş / Dağ Yolu | Dinamik sürüş, viraj performansı | Ön: 2.7 / Arka: 2.5 | Yüksek yol tutuş ama biraz sert konfor |
| Kış Lastiği Kullanımı | 7 °C altı sıcaklıkta sürüş | Ön: 2.5 / Arka: 2.5 | Basınç kontrolü daha sık yapılmalı |