Audi TT Roadster Lastik Hava Basıncı

Nuri Balkan 16 Okuma Süresi: 2 dk Audi
Audi TT Roadster Lastik Hava Basıncı

Güneş ufukta batarken Audi TT Roadster’ın kıvrımlı hatları boyunca süzülen ışık, bir mühendislik eserinin zarafetini yansıtır. Direksiyonun başında o eşsiz rüzgâr yüzünüze çarptığında, sadece bir otomobil değil, özgürlüğün dört tekerlek üzerindeki hali sizi taşır. Lastik hava basıncında birkaç psi’lik fark, konforla sertlik arasındaki çizgiyi belirler; güvenlikle risk arasındaki ince dengeyi kurar.


Audi TT Roadster Teknik Özellikler

Audi TT Roadster, tasarım ve performansın birleşim noktası olarak, hem şehir içinde çevikliğiyle hem de açık yolda stabil sürüşüyle bilinir. Bu dengeyi koruyabilmesi, sadece süspansiyon ya da aerodinami değil, lastiklerinin doğru basınç değerlerinde olmasına bağlıdır.

ÖzellikDeğer
ModelAudi TT Roadster
Motor Seçenekleri1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI, 2.5 TFSI (RS)
Çekiş SistemiQuattro / Önden Çekiş
Jant Ebat Aralığı16” – 18”
Lastik Ölçüleri225/50R16 – 245/40R18
Şanzıman6 ileri manuel / S-Tronic otomatik
Yakıt TipiBenzin / Dizel
Boş AğırlıkYaklaşık 1350–1450 kg


Audi TT Roadster Lastik Basınç Değerleri

Aşağıdaki tablo, fabrika verileriyle sahadan alınan sürüş deneyimlerinin harmanlanmasıyla hazırlanmıştır. Hem bar hem de psi cinsinden ölçüler verilmiştir.

Lastik EbatıJant EbatıOfset Aralığı (mm)Lastik Basıncı (ön/arka) (bar)Lastik Basıncı (ön/arka) (psi)
225/50R16 92W7.5Jx16 ET3532 – 382.3 / 2.333 / 33
225/45R17 91W8.0Jx17 ET4235 – 452.3 / 2.333 / 33
245/40R18 93Y8.0Jx18 ET4538 – 482.5 / 2.536 / 36


Audi TT Roadster Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri

DurumÖnerilen Basınç (bar)Açıklama
Günlük şehir içi kullanım2.3 / 2.3Sürüş konforu ve yakıt ekonomisi için ideal.
Uzun yol ve otoyol sürüşleri2.5 / 2.5Yüksek hızda denge ve lastik ömrü için önerilir.
Tam yüklü araç (bagaj + yolcu)2.6 / 2.8Arka lastiklerde 0.2–0.3 bar fazla basınç önerilir.
Sportif sürüş veya sıcak hava2.4 / 2.6Yol tutuşu artırır, yanak deformasyonunu önler.
Soğuk hava / kar koşulları2.5 / 2.5Basınç düşmesini dengelemek için biraz daha yüksek tutulmalı.


Birçok sürücü lastik basıncını sadece “yumuşak mı sert mi?” olarak düşünür. Oysa Audi TT Roadster gibi hassas dengede tasarlanmış bir spor otomobilde, yanlış hava basıncı yalnızca konforu değil, yol tutuşunu, fren mesafesini ve yakıt tüketimini de doğrudan etkiler.
Örneğin, düşük basınçlı lastikler dönüşlerde aşırı yanak bükülmesine neden olur, bu da TT’nin keskin viraj karakterini köreltir. Aşırı şişirilmiş lastikler ise merkez aşınmasına yol açar, sürüşü sertleştirir.

Doğru basınçta bir TT Roadster, rüzgârla bütünleşmiş gibi akar; direksiyon tepkileri netleşir, fren mesafesi kısalır, yakıt göstergesi bile gülümsemeye başlar.

Yazıyı Paylaş: