Audi TT Quattro Lastik Basıncı

Rüzgârın keskin bir tınıyla camdan süzüldüğü o anlarda, Audi TT Quattro’nun direksiyonuna dokunduğunuzda hissettiğiniz şey yalnızca hız değildir — bu, mühendisliğin duyguyla birleştiği bir andır. Her virajda sizi yere bağlayan şey, sadece Quattro dört çeker sisteminin gücü değil, aynı zamanda doğru lastik hava basıncıyla kusursuz tutunma sağlayan bir denge hissidir. Bu denge bozulduğunda, TT’nin zarif dansı da bozulur.
Audi TT Quattro Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi TT Quattro |
Üretim Yılları | 1999 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 1.8L • 2.0L • 2.5L |
Çekiş Sistemi | Quattro (4WD) |
Göbek Deliği | 57.1 mm |
Cıvata Modeli (PCD) | 5×100 |
Diş Boyutu | M14 x 1.5 |
Tekerlek Sıkma Torku | 120 Nm |
Audi’nin mühendislik titizliği, TT Quattro’da her detayda kendini belli eder. Özellikle lastik ve jant seçimi, aracın yol tutuş karakterini doğrudan etkiler.
Audi TT Quattro Lastik Ebatları ve Tavsiye Edilen Basınç Değerleri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (ön/arka) | Bar | Psi |
---|---|---|---|---|---|
225/50R16 92W | 7.5Jx16 ET35 | 32–38 | 2.3 / 2.3 | 33 / 33 | |
225/45R17 91W | 8.0Jx17 ET42 | 35–45 | 2.3 / 2.3 | 33 / 33 | |
245/40R18 93Y | 8.0Jx18 ET45 | 38–48 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
Bu ölçüler, Audi TT Quattro’nun farklı versiyonları ve jant seçenekleri için ortalama tavsiye edilen değerlerdir. Ancak aracın motor tipine ve yük durumuna göre küçük farklar gözlemlenebilir.
Audi TT Quattro Motorlara Göre Detaylı Lastik Basıncı Tablosu
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Ön (Yüklü) | Arka (Yüklü) |
---|---|---|---|---|---|
2.0 TDI | 225/50 R17 94H | 2.2 | 1.8 | 2.2 | 2.0 |
2.0 TDI | 225/50 R17 94W | 2.2 | 1.8 | 2.3 | 2.0 |
2.0 TDI | 225/55 R16 95H | 2.2 | 1.8 | 2.2 | 2.0 |
2.0 TDI | 245/40 R18 93Y | 2.2 | 1.8 | 2.2 | 2.0 |
2.0 TDI | 255/35 R19 96Y | 2.2 | 1.8 | 2.2 | 2.0 |
3.2 V6 | 225/40 R18 88Y | 2.2 | 1.8 | 2.2 | 2.0 |
3.2 V6 | 225/45 R17 91Y | 2.2 | 1.8 | 2.3 | 2.0 |
45 TFSI | 125/70 R19 100M | — | — | 4.2 | 4.2 |
Bu değerler, orijinal fabrika tavsiyeleri ile saha testlerinden derlenmiş ortalama basınç aralıklarıdır.
Audi TT Quattro Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Audi TT Quattro sahiplerinin bilmesi gereken önemli bir detay, lastik basıncının sadece jant ebatına göre değil, hava sıcaklığı, sürüş tipi ve yük durumuna göre de değiştiğidir.
Şehir içi – günlük kullanım:
2.3 bar ön / 2.2 bar arka
(Yakıt ekonomisi ve konfor dengesi için ideal)Uzun yol – otoyol sürüşleri:
2.5 bar ön / 2.4 bar arka
(Daha az yuvarlanma direnci ve yüksek hız stabilitesi sağlar)Tam yüklü veya bagaj dolu yolculuklar:
2.6 bar ön / 2.6 bar arka
(Arka lastiklerde aşırı yüklenmeyi önler)Soğuk hava koşulları (kış lastiği ile):
Basıncı +0.2 bar artırmak, düşük sıcaklıklarda oluşan hava yoğunluğunu dengeler.
Düşük basınç, aracın daha yumuşak hissettirmesine rağmen direksiyon tepkilerini hantallaştırır ve yakıt tüketimini artırır.
Yüksek basınç ise lastiğin yere temasını azaltarak hem tutuşu hem de fren mesafesini olumsuz etkiler.
Bu yüzden her TT sahibine düşen görev, lastik basıncını ayda en az bir kez kontrol etmek ve her uzun yol öncesi soğuk lastik ölçümüyle ayarlamaktır.