Audi TT Quattro Lastik Basıncı

Nuri Balkan 17 Okuma Süresi: 2 dk Audi
Audi TT Quattro Lastik Basıncı

Rüzgârın keskin bir tınıyla camdan süzüldüğü o anlarda, Audi TT Quattro’nun direksiyonuna dokunduğunuzda hissettiğiniz şey yalnızca hız değildir — bu, mühendisliğin duyguyla birleştiği bir andır. Her virajda sizi yere bağlayan şey, sadece Quattro dört çeker sisteminin gücü değil, aynı zamanda doğru lastik hava basıncıyla kusursuz tutunma sağlayan bir denge hissidir. Bu denge bozulduğunda, TT’nin zarif dansı da bozulur.


Audi TT Quattro Teknik Bilgiler

ÖzellikDeğer
ModelAudi TT Quattro
Üretim Yılları1999 – Günümüz
Motor Seçenekleri1.8L • 2.0L • 2.5L
Çekiş SistemiQuattro (4WD)
Göbek Deliği57.1 mm
Cıvata Modeli (PCD)5×100
Diş BoyutuM14 x 1.5
Tekerlek Sıkma Torku120 Nm

Audi’nin mühendislik titizliği, TT Quattro’da her detayda kendini belli eder. Özellikle lastik ve jant seçimi, aracın yol tutuş karakterini doğrudan etkiler.


Audi TT Quattro Lastik Ebatları ve Tavsiye Edilen Basınç Değerleri

Lastik EbatıJant EbatıOfset Aralığı (mm)Lastik Basıncı (ön/arka)BarPsi
225/50R16 92W7.5Jx16 ET3532–382.3 / 2.333 / 33
225/45R17 91W8.0Jx17 ET4235–452.3 / 2.333 / 33
245/40R18 93Y8.0Jx18 ET4538–482.5 / 2.536 / 36

Bu ölçüler, Audi TT Quattro’nun farklı versiyonları ve jant seçenekleri için ortalama tavsiye edilen değerlerdir. Ancak aracın motor tipine ve yük durumuna göre küçük farklar gözlemlenebilir.


Audi TT Quattro Motorlara Göre Detaylı Lastik Basıncı Tablosu

MotorTekerlek BoyutuÖn Lastik Basıncı (bar)Arka Lastik Basıncı (bar)Ön (Yüklü)Arka (Yüklü)
2.0 TDI225/50 R17 94H2.21.82.22.0
2.0 TDI225/50 R17 94W2.21.82.32.0
2.0 TDI225/55 R16 95H2.21.82.22.0
2.0 TDI245/40 R18 93Y2.21.82.22.0
2.0 TDI255/35 R19 96Y2.21.82.22.0
3.2 V6225/40 R18 88Y2.21.82.22.0
3.2 V6225/45 R17 91Y2.21.82.32.0
45 TFSI125/70 R19 100M4.24.2

Bu değerler, orijinal fabrika tavsiyeleri ile saha testlerinden derlenmiş ortalama basınç aralıklarıdır.


Audi TT Quattro Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri

Audi TT Quattro sahiplerinin bilmesi gereken önemli bir detay, lastik basıncının sadece jant ebatına göre değil, hava sıcaklığı, sürüş tipi ve yük durumuna göre de değiştiğidir.

  • Şehir içi – günlük kullanım:
    2.3 bar ön / 2.2 bar arka
    (Yakıt ekonomisi ve konfor dengesi için ideal)

  • Uzun yol – otoyol sürüşleri:
    2.5 bar ön / 2.4 bar arka
    (Daha az yuvarlanma direnci ve yüksek hız stabilitesi sağlar)

  • Tam yüklü veya bagaj dolu yolculuklar:
    2.6 bar ön / 2.6 bar arka
    (Arka lastiklerde aşırı yüklenmeyi önler)

  • Soğuk hava koşulları (kış lastiği ile):
    Basıncı +0.2 bar artırmak, düşük sıcaklıklarda oluşan hava yoğunluğunu dengeler.

Düşük basınç, aracın daha yumuşak hissettirmesine rağmen direksiyon tepkilerini hantallaştırır ve yakıt tüketimini artırır.
Yüksek basınç ise lastiğin yere temasını azaltarak hem tutuşu hem de fren mesafesini olumsuz etkiler.

Bu yüzden her TT sahibine düşen görev, lastik basıncını ayda en az bir kez kontrol etmek ve her uzun yol öncesi soğuk lastik ölçümüyle ayarlamaktır.

Yazıyı Paylaş: