Audi TT Coupé Kavisli gövdesiyle rüzgârı keserken, direksiyonuna dokunan herkes o Alman mühendisliğinin sessiz tutkusunu hisseder. Fakat tüm bu zarafetin altında, yol ile aracın tek temas noktası olan lastiklerin doğru hava basıncıyla korunması gerekir. Çünkü bir TT’nin dengesi, yalnızca motor gücüne değil, düzgün lastik basıncı dengesine bağlıdır.
Audi TT Coupé Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|
Marka / Model | Audi TT Coupé |
Motor Seçenekleri | 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TTS Quattro, 3.2 V6 |
Şanzıman | 6 ileri manuel / S tronic otomatik |
Aktarma Sistemi | Önden çekişli / Quattro (4x4) |
Gövde Tipi | Coupé |
Lastik Ebat Aralıkları | 16" – 20" |
Yakıt Türü | Benzin |
Ortalama Ağırlık | 1.250 – 1.470 kg |
Tavsiye Edilen Basınç Aralığı (bar) | 2.3 – 2.7 bar |
Audi TT Coupe Lastik ve Jant Bilgileri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (ön/arka) (bar) | Lastik Basıncı (ön/arka) (psi) |
---|
225/50R16 92W | 7.5Jx16 ET35 | 32 – 38 | 2.3 / 2.3 | 33 / 33 |
225/45R17 91W | 8.0Jx17 ET42 | 35 – 45 | 2.3 / 2.3 | 33 / 33 |
245/40R18 93Y | 8.0Jx18 ET45 | 38 – 48 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
Audi TT Coupe Motor ve Lastik Basınç Değerleri
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı | Arka Lastik Basıncı | Önden (Tam Yüklü) | Arka (Tam Yüklü) |
---|
1.8 TFSI | 225/50 R17 94W | 2.5 | 2.0 | 2.6 | 2.3 |
1.8 TFSI | 245/40 R18 93W | 2.5 | 2.0 | 2.6 | 2.3 |
2.0 TFSI | 225/55 R16 95W | 2.4 | 2.0 | 2.4 | 2.3 |
2.0 TFSI Quattro | 245/35 R19 93Y XL | 2.5 | 2.0 | 2.6 | 2.3 |
2.0 TTS Quattro | 255/35 R19 92Y | 2.6 | 2.0 | 2.7 | 2.4 |
3.2 V6 | 245/40 R18 93W | 2.6 | 2.0 | 2.7 | 2.4 |
Audi TT Coupe Kullanım Senaryolarına Göre Lastik Basıncı Önerileri
Senaryo | Tavsiye Edilen Basınç (bar) | Açıklama |
---|
Şehir içi kısa mesafe sürüşleri | 2.3 – 2.4 | Yol bozukluklarını sönümlemek için biraz daha düşük basınç tercih edilebilir. |
Uzun yol / otoyol sürüşleri | 2.5 – 2.6 | Yüksek hızda daha iyi yol tutuş ve yakıt verimliliği sağlar. |
Tam yüklü veya bagaj dolu seyahatler | 2.6 – 2.7 | Arka lastiklerde artan yükü dengelemek için önemlidir. |
Kış lastikleriyle kullanım | +0.1 bar eklenmeli | Soğuk havada basınç doğal olarak düşeceği için az miktarda artırılmalıdır. |
Spor sürüş veya pist koşulları | 2.7 – 2.8 | Direksiyon hassasiyetini ve viraj tutuşunu artırır, ancak fazla yükselmemelidir. |