Audi SQ5 Lastik Hava Basıncı

Gökyüzünün mavisiyle asfaltın siyahı birleştiğinde, Audi SQ5 yola çıktığında geriye sadece bir iz değil, bir karakter bırakır. O karakterin ardında yatan mühendislik detayları ise görünenden çok daha fazlasıdır. Bu otomobilin kaslı gövdesi, V6 motorunun derin nefesi ve quattro çekiş sisteminin dengesi, sadece hızın değil, denge ve güvenliğin de tanımıdır. Fakat tüm bu kusursuz sistemin kalbi sayılan unsur, genellikle gözden kaçan ama her yolculuğun kaderini belirleyen lastik hava basıncıdır.
Audi SQ5 Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi SQ5 |
Üretim Yılları | 2013 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 3.0L V6 TFSI / 3.0L V6 TDI |
Göbek Deliği | 66.5 mm |
Cıvata Modeli (PCD) | 5×112 |
Tekerlek Bağlantı Elemanları | Somunlar |
Diş Boyutu | M14 x 1.5 |
Tekerlek Sıkma Torku | 160 Nm |
Her bir detay, Audi’nin mühendislik titizliğinin bir yansımasıdır. Bu araçta kullanılan her somun, her diş, bir denge ve dayanıklılık ifadesidir.
Audi SQ5 Lastik Ebatları ve Basınç Değerleri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (ön/arka) (bar) | Lastik Basıncı (ön/arka) (psi) |
---|---|---|---|---|
235/55R19 | 8.0Jx19 ET39 | 30 – 40 | 2.4 / 2.4 | 35 / 35 |
255/45R20 | 8.5Jx20 ET34 | 30 – 40 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
255/40R21 | 8.5Jx21 ET34 | 30 – 40 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
Bu tablo, sadece sayılardan ibaret değildir. Audi SQ5 gibi yüksek performanslı bir SUV’da, 0.1 bar’lık fark bile yol tutuşunu, yakıt tüketimini ve sürüş hissini dramatik biçimde değiştirebilir. Bu nedenle sürücülerin, mevsimsel farklılıklarda ve yük durumuna göre düzenli olarak lastik basıncını kontrol etmesi, sürüş keyfinin en sessiz ama en önemli ritüelidir.
Audi SQ5 Motor ve Basınç Kombinasyonları
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Önden Yüklü (bar) | Arka Yüklü (bar) |
---|---|---|---|---|---|
3.0 BiTDI | 255/45 R20 105V | 2.3 | 2.3 | 2.5 | 2.5 |
3.0 V6 TFSI | 235/55 R19 101H | 2.3 | 2.3 | 2.3 | 2.5 |
3.0 V6 TDI | 255/45 R20 101V | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.6 |
3.0 V6 TFSI (Performance) | 255/45 R20 101B | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.6 |
Buradaki farklar, aracın karakterine göre ayarlanmıştır. BiTDI motor, tork yoğunluğu yüksek olduğundan, daha dengeli bir basınçla lastiklerin aşınma dengesini korur. TFSI versiyonu ise performans ağırlıklı olduğu için biraz daha yüksek basınçla stabil viraj kabiliyeti sunar.
Audi SQ5 Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Sürüş Senaryosu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Açıklama |
---|---|---|---|
Şehir içi – Günlük Kullanım | 2.4 | 2.4 | Konfor önceliklidir, süspansiyon daha yumuşak hissedilir. |
Uzun Yol – Yüksek Hız | 2.5 | 2.6 | Yakıt verimliliği artar, araç daha stabil bir sürüş sunar. |
Tam Yüklü – Bagaj Doluyken | 2.6 | 2.8 | Arka aksa binen ağırlık dengelenir, lastik deformasyonu önlenir. |
Kış Koşulları (Soğuk Hava) | 2.5 | 2.5 | Soğukta hava yoğunluğu azaldığı için hafif yükseltilmiş basınç idealdir. |
Bu değerler sadece rakam değil; her biri yolun ruhuna göre ayarlanmış birer denge noktasıdır. Yüksek hızda basınç artışı, SQ5’in güçlü gövdesini rüzgârla uyum içinde tutarken, şehir içi sürüşte düşük basınç konfor ve sessizliği artırır.