Audi S6 Avant Lastik Hava Basıncı

Yüksek performansın zarafetle birleştiği bir otomobil düşünün: Audi S6 Avant. Göz alıcı gövdesinin altında, kalbinde atan güçlü bir V8 motor, nefes alan egzoz sesiyle bir senfoni gibi titreşir. Ancak bu zarif gücü yola aktaran unsurlar sadece motor değildir.
Audi’nin mühendisleri, S6 Avant’ın nefes kesici hızlanmasını, dengeli viraj kabiliyetini ve konforunu koruyabilmek için her milimetresine kadar düşünülmüş lastik değerleri belirlemiştir. Bu değerler, sürüş tarzına, yol durumuna ve aracın yüküne göre değişkenlik gösterebilir. Yanlış basınç sadece sürüş konforunu değil, aynı zamanda yakıt tüketimini ve lastik ömrünü de doğrudan etkiler. Bu yüzden S6 Avant sahipleri için doğru değerleri bilmek, aracı anlamanın en hassas noktasıdır.
Audi S6 Avant Teknik Donanım Özellikleri
Özellik | Değer / Bilgi |
---|---|
Model | Audi S6 Avant |
Üretim Yılları | 2012 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 4.0L V8 TFSI, 2.9L V6 TFSI (Mild-Hybrid), 3.0L V6 TDI |
Göbek Deliği (CB) | 66.5 mm |
Bijon Düzeni (PCD) | 5×112 |
Tekerlek Bağlantısı | Somun |
Diş Boyutu | M14 x 1.5 |
Tekerlek Sıkma Torku | 160 Nm |
Audi mühendisliği, sadece motor performansına değil, her bir bijonun sıkma torkuna kadar simetriye önem verir. Bu kusursuzluk, lastiklerin yere tam oturmasını, yüksek hızlarda bile aracın dengeli kalmasını sağlar.
Audi S6 Avant Lastik Ebatları ve Basınç Değerleri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset (ET) | Ön/Arka Basınç (bar) | Ön/Arka Basınç (psi) |
---|---|---|---|---|
255/40R19 | 8.5Jx19 | ET32 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
255/35R20 | 8.5Jx20 | ET32 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
265/30R21 | 9.0Jx21 | ET29 | 2.6 / 2.6 | 38 / 38 |
Bu değerler, normal yük altında optimum yol tutuş ve sürüş konforu için önerilen basınçlardır. Audi’nin quattro sistemli altyapısı, tüm tekerleklerden güç aktarımı sağladığı için dengeli basınç, özellikle viraj performansında büyük rol oynar.
Audi S6 Avant Motor Tipine Göre Detaylı Basınç Bilgisi
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Önden Yüklü (bar) | Arkadan Yüklü (bar) |
---|---|---|---|---|---|
5.2 FSI Quattro | 265/35 ZR19 Y XL | 2.4 | 2.4 | 2.9 | 2.9 |
4.0L V8 TFSI | 255/35 R20 97Y XL | 2.5 | 2.5 | 2.8 | 2.9 |
2.9L V6 TFSI (MHEV) | 255/40 R19 96Y | 2.4 | 2.4 | 2.7 | 2.8 |
3.0L V6 TDI | 255/40 R19 96Y | 2.5 | 2.3 | 2.8 | 2.6 |
Her motor tipi, farklı bir ağırlık dağılımı ve süspansiyon yapısına sahip olduğu için, lastik basıncı değerleri küçük ama kritik farklar gösterir. Özellikle V8 TFSI versiyonunda motor ağırlığı ön eksene fazla yük bindirdiğinden, ön lastiklerde hafif yüksek basınç önerilir.
Audi S6 Avant Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Önerileri
Durum | Ön Lastik (bar) | Arka Lastik (bar) | Açıklama |
---|---|---|---|
Şehir içi (boş araç) | 2.4 | 2.4 | Kısa mesafeli, düşük hızlarda konfor odaklı basınç ayarı. |
Uzun yol (2 yolcu + bagaj) | 2.6 | 2.7 | Yakıt verimliliği ve stabilite için dengeli basınç. |
Tam yük (bagaj dolu, 4 yolcu) | 2.8 | 2.9 | Yüksek ağırlıkta, virajlarda daha kararlı yol tutuş. |
Sport (dinamik sürüş modu) | 2.7 | 2.7 | Yüksek hız ve sportif tepkilerde maksimum zemin tutuşu sağlar. |
Kış koşulları (soğuk hava) | +0.2 bar ekleyin | +0.2 bar ekleyin | Soğukta hava yoğunluğu azaldığı için basınç düşmesini önler. |
Audi’nin Drive Select sistemiyle sürücü modları arasında geçiş yaparken lastik basıncı sabit kalır, fakat ortam sıcaklığına göre düzenli kontrol yapılmalıdır. Özellikle kış aylarında 0.2 bar fazladan basınç, lastik deformasyonunu ve yakıt artışını önler.
Not: Bu değerler, Audi’nin resmi teknik dökümanları ve gerçek sürüş testleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Aracınızın lastik yan etiketlerinde (kapı içi etiketi veya yakıt kapağı) belirtilen değerler, üretim yılına ve jant seçeneğine göre küçük farklılıklar gösterebilir. Her zaman soğuk lastik ölçümü yapılmalı, sıcak lastiklerde ise ölçüm sonrası 0.1–0.2 bar fark dikkate alınmalıdır.