Audi S5 Lastik Hava Basıncı

Nuri Balkan 11 Okuma Süresi: 1 dk Audi
Audi S5 Lastik Hava Basıncı

Gözlerinizi kapatın ve bir anlığına düşünün… Motorun derin sesi sabahın sessizliğini yırtıyor, dört tekerin altında asfaltın pürüzsüzlüğü hissediliyor. Direksiyonun ucunda Audi S5 var; hızla nefes alan, yolun her kıvrımına duyguyla cevap veren bir makine. 

Audi S5 Teknik Özellikler

ÖzellikDeğer
ModelAudi S5
Üretim Yılları2007 – Günümüz
Motor Seçenekleri3.0 TFSI, 4.2 FSI V8
Göbek Deliği66.5 mm
Cıvata Modeli (PCD)5×112
Tekerlek Bağlantı ElemanlarıSomunlar
Diş BoyutuM14 x 1.5
Tekerlek Sıkma Torku120 Nm


Audi S5 Lastik ve Jant Bilgileri

Lastik EbatıJant EbatıOfset Aralığı (mm)Lastik Basıncı (Ön/Arka) (bar)Lastik Basıncı (Ön/Arka) (psi)
245/40R188.5Jx18 ET2925 – 352.5 / 2.336 / 33
255/35R199Jx19 ET3325 – 352.5 / 2.336 / 33
265/30R209Jx20 ET2925 – 352.5 / 2.336 / 33


Audi S5 Motor ve Basınç Değerleri

MotorTekerlek BoyutuÖn Lastik Basıncı (bar)Arka Lastik Basıncı (bar)Yüklü Ön (bar)Yüklü Arka (bar)
4.2 Quattro245/40 R18 93Y2.62.22.72.8
4.2 Quattro255/35 R19 96Y XL2.62.22.72.6
4.2 Quattro265/30 R20 94Y XL3.02.53.23.2


Audi S5 Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri

Sürüş DurumuÖn Lastikler (bar)Arka Lastikler (bar)Açıklama
Günlük şehir kullanımı2.42.2Kısa mesafelerde konfor öncelikli, amortisör ve lastik ömrü dengeli olur.
Uzun yol ve otoyol sürüşü2.62.4Yüksek hızlarda denge artar, yakıt tüketimi düşer.
Tam yüklü araç (4 yolcu + bagaj)2.82.6Arka süspansiyon yük altında daha iyi tepki verir, fren mesafesi kısalır.
Spor ve dinamik sürüş modu3.02.8Viraj kabiliyeti yükselir, direksiyon hissi daha keskin hale gelir.
Yazıyı Paylaş: