Gözlerinizi kapatın ve bir anlığına düşünün… Motorun derin sesi sabahın sessizliğini yırtıyor, dört tekerin altında asfaltın pürüzsüzlüğü hissediliyor. Direksiyonun ucunda Audi S5 var; hızla nefes alan, yolun her kıvrımına duyguyla cevap veren bir makine.
Audi S5 Teknik Özellikler
| Özellik | Değer |
|---|
| Model | Audi S5 |
| Üretim Yılları | 2007 – Günümüz |
| Motor Seçenekleri | 3.0 TFSI, 4.2 FSI V8 |
| Göbek Deliği | 66.5 mm |
| Cıvata Modeli (PCD) | 5×112 |
| Tekerlek Bağlantı Elemanları | Somunlar |
| Diş Boyutu | M14 x 1.5 |
| Tekerlek Sıkma Torku | 120 Nm |
Audi S5 Lastik ve Jant Bilgileri
| Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (Ön/Arka) (bar) | Lastik Basıncı (Ön/Arka) (psi) |
|---|
| 245/40R18 | 8.5Jx18 ET29 | 25 – 35 | 2.5 / 2.3 | 36 / 33 |
| 255/35R19 | 9Jx19 ET33 | 25 – 35 | 2.5 / 2.3 | 36 / 33 |
| 265/30R20 | 9Jx20 ET29 | 25 – 35 | 2.5 / 2.3 | 36 / 33 |
Audi S5 Motor ve Basınç Değerleri
| Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Yüklü Ön (bar) | Yüklü Arka (bar) |
|---|
| 4.2 Quattro | 245/40 R18 93Y | 2.6 | 2.2 | 2.7 | 2.8 |
| 4.2 Quattro | 255/35 R19 96Y XL | 2.6 | 2.2 | 2.7 | 2.6 |
| 4.2 Quattro | 265/30 R20 94Y XL | 3.0 | 2.5 | 3.2 | 3.2 |
Audi S5 Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
| Sürüş Durumu | Ön Lastikler (bar) | Arka Lastikler (bar) | Açıklama |
|---|
| Günlük şehir kullanımı | 2.4 | 2.2 | Kısa mesafelerde konfor öncelikli, amortisör ve lastik ömrü dengeli olur. |
| Uzun yol ve otoyol sürüşü | 2.6 | 2.4 | Yüksek hızlarda denge artar, yakıt tüketimi düşer. |
| Tam yüklü araç (4 yolcu + bagaj) | 2.8 | 2.6 | Arka süspansiyon yük altında daha iyi tepki verir, fren mesafesi kısalır. |
| Spor ve dinamik sürüş modu | 3.0 | 2.8 | Viraj kabiliyeti yükselir, direksiyon hissi daha keskin hale gelir. |