Audi S5 Cabrio Lastik Hava Basıncı

Gözlerini kapat… Rüzgârın tenine dokunduğu, deniz kokusunun hafifçe içeri süzüldüğü bir yolculuğu hayal et. Gökyüzü açık, müzik fonda, tavan geriye çekilmiş… direksiyonun başında bir Audi S5 Cabrio var. Bu otomobil sadece bir araç değil, özgürlüğün dört tekerlek üzerinde şekil bulmuş hali.
Audi S5 Cabrio Model ve Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi S5 Cabrio |
Üretim Yılları | 2007 – 2017 |
Motor Seçeneği | 3.0L V6 TFSI Quattro |
Güç | 333 PS (245 kW) |
Tork | 440 Nm |
0-100 km/s | 5,1 saniye |
Maksimum Hız | 250 km/s (elektronik sınırlı) |
Aktarma | Quattro – Sürekli Dört Çeker |
Şanzıman | 7 ileri S-Tronic Otomatik |
Bu değerler, Audi S5 Cabrio’nun hem sportif ruhunu hem de mühendislik zekâsını yansıtır. Ancak bu performansın sürdürülebilmesi için en küçük detay bile önemlidir. Özellikle lastik basıncı, aracın yakıt tüketimini, yol tutuşunu ve konforunu doğrudan etkiler.
Audi S5 Cabrio Önerilen Lastik Basıncı Değerleri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset (mm) | Ön Lastik (bar / psi) | Arka Lastik (bar / psi) |
---|---|---|---|---|
245/40R18 | 8.5Jx18 | 28 – 38 | 2.4 / 35 | 2.4 / 35 |
255/35R19 | 9.0Jx19 | 26 – 36 | 2.6 / 38 | 2.6 / 38 |
265/30R20 | 9.0Jx20 | 26 – 36 | 2.6 / 38 | 2.6 / 38 |
Bu tablo, günlük sürüş için ideal değerleri temsil eder. Ancak Audi S5 Cabrio’nun karakteri tek boyutlu değildir; tıpkı bir senfonideki farklı notalar gibi, her sürüş senaryosu kendi basınç ayarını ister.
Audi S5 Cabrio Sürüş Koşullarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Tamamen Yüklü Ön (bar) | Tamamen Yüklü Arka (bar) |
---|---|---|---|---|---|
3.0 TFSI Quattro | 245/40 R18 97Y XL | 2.6 | 2.2 | 2.7 | 2.8 |
3.0 TFSI Quattro | 255/35 R19 96Y XL | 2.6 | 2.2 | 2.7 | 2.6 |
3.0 TFSI Quattro | 265/30 R20 94Y XL | 3.0 | 2.5 | 3.2 | 3.2 |
Bu değerler, yük durumuna, hızına ve sürüş ortamına göre değişkenlik gösterebilir. Örneğin;
Uzun otoyol sürüşlerinde veya yüksek hızlarda lastiklerin ısınmasını dengelemek için 0.1–0.2 bar fazla basınç önerilir.
Şehir içi kullanımda, konforu artırmak adına standart fabrika değerleri idealdir.
Tam dolu araç ile seyahat ederken ise, özellikle arka lastiklerdeki basıncı 0.2–0.3 bar artırmak, dengeyi korur ve yakıt tüketimini optimize eder.