Audi S4 Lastik Hava Basıncı

Her otomobilin kendine ait bir karakteri vardır; bazıları şehir trafiğinde sessiz bir zarafeti taşırken, bazıları otoyolda fırtınaya dönüşür. Audi S4, tam da bu iki dünyanın kusursuz birleşimidir. Bir yanda Alman mühendisliğinin disiplini, diğer yanda sürücüye dokunan duygusal bir performans deneyimi…
Audi S4 Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi S4 |
Üretim Yılları | 1991 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 3.0L V6 TFSI, 4.2L V8 (önceki modeller) |
Güç Aktarımı | Quattro Dört Çeker |
Şanzıman | 8 ileri Tiptronic / 6 ileri manuel (eski modellerde) |
Tork Değeri | 500 Nm’ye kadar |
Azami Hız | 250 km/s (elektronik sınırlı) |
0–100 km/s Hızlanma | Yaklaşık 4.7 saniye |
Bu tablo yalnızca bir teknik özet değil; her satırı, Audi S4’ün nasıl bir “denge sanatı” olduğunu anlatır. Bu kadar güçlü bir aracın bu kadar kontrollü kalabilmesi, lastiklerin yere temas eden yüzeyinin mükemmel basınçta olmasıyla mümkündür.
Audi S4 Lastik Ebatları, Jant Ölçüleri ve Basınç Değerleri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (ön/arka) (bar) | Lastik Basıncı (ön/arka) (psi) |
---|---|---|---|---|
245/40 R18 | 8.0Jx18 | 35 – 45 | 2.4 / 2.4 | 35 / 35 |
255/35 R19 | 8.5Jx19 | 32 – 42 | 2.6 / 2.6 | 38 / 38 |
Bu değerler, fabrika tarafından önerilen standart sürüş koşulları içindir. Ancak sürüş tarzı, yük durumu ve mevsimsel farklılıklar, bu dengeleri zaman zaman değiştirebilir.
Audi S4 Motor ve Kullanım Senaryolarına Göre Tavsiye Edilen Basınçlar
Motor Tipi | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Ön (Tam Yüklü) | Arka (Tam Yüklü) |
---|---|---|---|---|---|
4.2 V8 40V Quattro | 235/40 R18 95Y XL | 2.8 | 2.5 | 3.0 | 3.0 |
3.0 TFSI V6 Quattro | 245/40 R18 | 2.4 | 2.4 | 2.7 | 2.8 |
3.0 TFSI V6 Quattro (Sport Paket) | 255/35 R19 | 2.6 | 2.6 | 2.9 | 3.0 |
Tablodaki farklar küçük görünse de, Audi mühendisleri her bir değeri yüzlerce test sonucuna göre belirlemiştir. Örneğin, 4.2 litrelik V8 motorun ağırlığı ön eksende daha fazladır; bu nedenle ön lastiklerde biraz daha yüksek basınç tercih edilir. Bu, direksiyon tepkilerini netleştirirken virajlarda daha öngörülebilir bir denge sağlar.
Audi S4 Mevsim ve Sürüş Koşullarına Göre Basınç Senaryoları
Durum | Ön Lastikler (bar) | Arka Lastikler (bar) | Açıklama |
---|---|---|---|
Normal şehir içi sürüş | 2.4 | 2.4 | Konfor ve yakıt ekonomisi için ideal dengedir. |
Uzun yol / otoyol | 2.6 | 2.6 | Sürekli yüksek hızlarda lastik ısınmasını dengelemek için tavsiye edilir. |
Tam yüklü araç (4-5 kişi + bagaj) | 2.8 | 3.0 | Arka aksta ağırlık artacağından, dengeyi korumak için arka basınç yükseltilmelidir. |
Kış mevsimi (soğuk hava) | 2.5 | 2.5 | Soğukta lastik basıncı doğal olarak düşer, bu nedenle 0.1–0.2 bar artırılmalıdır. |
Sport mod / dinamik sürüş | 2.7 | 2.6 | Direksiyon tepkilerini sertleştirir, yol tutuşu artırır ama konforu biraz azaltır. |
Audi S4 İçin Önerilen Orijinal Jant ve Lastik Uyumu
Lastik Ebatı | Önerilen Jant | Yedek Seçenek | Not |
---|---|---|---|
245/40 R18 | 8.0Jx18 ET35 | 235/45 R17 | Standart sürüş konforu için en dengeli kombinasyondur. |
255/35 R19 | 8.5Jx19 ET40 | 245/40 R18 | Sportif karakteri ön plana çıkarır. |
265/30 R20 | 9.0Jx20 ET42 | 255/35 R19 | Performans odaklı, estetik açıdan güçlü bir tercihtir. |
Bu uyum tabloları yalnızca teknik değil, estetik açıdan da önem taşır. Çünkü Audi S4, yolda sadece bir araç değil, bir duruş sergiler. Ve bu duruşun sağlam temeli, doğru lastik-jant kombinasyonu ile başlar.