Audi S3 Lastik Hava Basıncı

Bir otomobili sadece metal, motor ve lastikten ibaret görmek büyük bir haksızlıktır. Özellikle Audi S3 gibi tutkuya dönüşmüş bir performans aracında, her detayın arkasında bir mühendislik felsefesi yatar.
Audi S3 Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi S3 |
Üretim Yılları | 1999 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 2.0L TFSI, 2.0L TSI |
Çekiş Sistemi | Quattro (Dört Çeker) |
Güç (hp) | 310 hp’ye kadar |
Tork (Nm) | 400 Nm’ye kadar |
Şanzıman | 7 ileri S tronic otomatik |
0-100 km/s | 4,8 saniye civarı |
Maksimum Hız | 250 km/s (elektronik sınırlı) |
Audi S3, sportif kimliğini yalnızca gücüyle değil, dört çeker sisteminin sunduğu tutunma dengesi ile de ortaya koyar. Ancak bu denge, her zaman doğru lastik basıncıyla desteklenmelidir. Özellikle hızla değişen hava sıcaklıkları, yol koşulları ve sürüş tarzı bu basıncı doğrudan etkiler.
Audi S3 Lastik ve Jant Bilgileri
Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (Ön/Arka) (bar) | Lastik Basıncı (Ön/Arka) (psi) |
---|---|---|---|---|
225/40R18 | 7.5Jx18 | 45 – 50 | 2.4 / 2.2 | 35 / 32 |
235/35R19 | 8.0Jx19 | 45 – 50 | 2.6 / 2.4 | 38 / 35 |
Bu değerler, Audi’nin kendi test pistlerinde defalarca denge, fren ve konfor kriterleriyle optimize edilmiştir. Yani sadece “öneri” değil, mühendisliksel bir karardır.
Audi S3 Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Motor | Tekerlek Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Önden (Tam Yüklü) | Arkadan (Tam Yüklü) |
---|---|---|---|---|---|
2.0 TFSI | 225/40 R18 92Y XL | 2.4 | 2.1 | 2.6 | 2.6 |
Audi S3 sahipleri genellikle aracını hem şehir içi hem de performans sürüşlerinde kullanır. Bu nedenle, lastik basıncı ayarı sürüş moduna göre küçük farklarla optimize edilmelidir.
Audi S3 Kullanım Koşullarına Göre Basınç Önerileri
Sürüş Tipi / Koşul | Ön Basınç (bar) | Arka Basınç (bar) | Açıklama |
---|---|---|---|
Şehir İçi (Günlük Kullanım) | 2.4 | 2.2 | Konfor ön planda, yakıt ekonomisi dengede. |
Uzun Yol / Otoyol Sürüşü | 2.5 | 2.3 | Yüksek hızda stabilite artar, lastik sıcaklığı dengelenir. |
Tam Yüklü Araç (Bagaj + Yolcu) | 2.6 | 2.6 | Dengeli ağırlık dağılımı sağlar, arka süspansiyonu korur. |
Sport / Dinamik Sürüş Modu | 2.7 | 2.5 | Virajlarda tutunma maksimuma çıkar, direksiyon tepkileri keskinleşir. |
Kış Koşulları (Soğuk Hava) | 2.3 | 2.1 | Soğuk havada basınç düşer, ideal temas yüzeyi korunur. |
Audi S3 gibi performans odaklı araçlarda lastik basıncı sabit kalmaz, mevsimsel sıcaklık değişimleriyle her 10°C fark için yaklaşık 0.1 bar değişim gösterebilir. Bu nedenle, özellikle sabah erken saatlerde ölçüm yapmak en doğru sonucu verir.
Yüksek hızlarda lastikler ısındıkça iç basınç artar; bu nedenle fabrika değerleri soğuk lastik için geçerlidir. Eğer araç uzun süre parkta kaldıysa, basınç ölçümü öncesinde lastiklerin ısınmadığından emin olun.