Bir otomobil sadece bir taşıt değildir; bazı arabalar kalptir, bazılarıysa saf tutkudur. Audi R8 Coupe, bu tutkunun asfalt üzerindeki yankısıdır. Motorunun her nefes alışında duyulan o derin, metalik tını; direksiyona dokunduğunda parmaklarının altından akan o kontrol hissi...
Audi R8 Coupe Teknik Bilgiler Tablosu
| Özellik | Değer |
|---|
| Model | Audi R8 Coupe |
| Motor Seçenekleri | 5.2 FSI Quattro |
| Motor Hacmi | 5204 cc |
| Silindir Sayısı | 10 Silindir (V10) |
| Güç | 610 hp (maksimum) |
| Tork | 560 Nm |
| Aktarma | Quattro Dört Tekerlekten Çekiş |
| Şanzıman | 7 İleri S tronic |
| Maksimum Hız | 330 km/s |
| 0-100 km/s | Yaklaşık 3.2 saniye |
| Boş Ağırlık | 1690 kg |
| Bagaj Hacmi | 112 Litre |
| Yakıt Tipi | Benzin |
| Yakıt Tüketimi (Ortalama) | 12.9 L/100km |
Audi R8 Coupe Lastik Basınç Değerleri
| Model Yılı | Lastik Konumu | Lastik Ebatları | Jant Ebatları | Önerilen Basınç (bar) | Önerilen Basınç (psi) |
|---|
| 2015–2024 | Ön Lastikler | 245/30 R20 | 20×8.5J | 2.2 bar | 32 psi |
| 2015–2024 | Arka Lastikler | 305/30 R20 | 20×11.0J | 2.5 bar | 36 psi |
| 2015–2024 | Alternatif Ön Lastikler | 245/35 R19 | 19×8.5J | 2.2 bar | 32 psi |
| 2015–2024 | Alternatif Arka Lastikler | 295/35 R19 | 19×11.0J | 2.5 bar | 36 psi |
Audi R8 Coupe Motor ve Basınç Senaryoları
| Motor | Lastik Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Önden (Tam Yüklü) | Arkadan (Tam Yüklü) |
|---|
| 5.2 FSI Quattro | 235/35 R19 91Y VA XL | 3.1 | 3.1 | 3.1 bar | 3.1 bar |
| 5.2 FSI Quattro | 295/30 R19 100Y HA XL | 2.8 | 2.8 | 2.8 bar | 2.8 bar |
| 5.2 FSI Quattro | 305/30 R19 102Y HA XL | 2.8 | 2.8 | 2.8 bar | 2.8 bar |
Audi R8 Coupe Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
| Kullanım Türü | Yol Durumu | Hava Sıcaklığı | Tavsiye Edilen Ön Basınç | Tavsiye Edilen Arka Basınç | Açıklama |
|---|
| Şehir İçi Günlük Kullanım | Kuru Asfalt | 20–30°C | 2.2 bar (32 psi) | 2.5 bar (36 psi) | Günlük sürüşlerde konfor ve yakıt verimliliği için ideal basınç. |
| Uzun Yol / Otoyol | Düzgün Asfalt | 25–35°C | 2.3 bar (33 psi) | 2.6 bar (37 psi) | Yüksek hızlarda stabilite ve denge için biraz daha fazla basınç önerilir. |
| Spor / Pist Kullanımı | Pürüzsüz Pist | 30–40°C | 2.1 bar (31 psi) | 2.4 bar (35 psi) | Pistte tutuşu artırmak için hafif düşük basınç tercih edilir. |
| Soğuk Hava Koşulları | Islak / Soğuk Zemin | 0–10°C | +0.2 bar ekle | +0.2 bar ekle | Düşük sıcaklıkta hava yoğunluğu arttığından basınç farklarını dengelemek gerekir. |
| Tam Yüklü / İki Kişi + Bagaj | Kuru / Uzun Mesafe | 15–25°C | 2.4 bar (35 psi) | 2.7 bar (39 psi) | Ağırlık arttıkça, arka basınçta artış önerilir. |