Audi Q5 Quattro Lastik Hava Basıncı
Bazen bir otomobilin karakteri, motor gücüyle değil yola bastığı o dört lastiğin nefesiyle ortaya çıkar. Özellikle Audi Q5 Quattro gibi, gücünü sessizlikle harmanlayan bir SUV için lastik basıncı yalnızca teknik bir detay değil; konfor, güvenlik ve denge arasındaki görünmez bir bağdır. Direksiyonu çevirdiğinizde asfaltın altından gelen o yumuşak tutuş hissi, doğru basınçla şişirilmiş lastiklerin size sunduğu bir güvenlik senfonisidir.
Audi Q5 Quattro Teknik Bilgiler
Q5 Quattro’nun kalbinde sadece bir motor değil, dengeyi koruyan bir mühendislik ruhu yatar. Aşağıda modelin temel teknik özelliklerini bulabilirsiniz:
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Üretim Yılları | 2017 – Günümüz |
| Motor Seçenekleri | 2.0 TDI, 2.0 TFSI, 3.0 TDI, 3.2 V6 FSI |
| Güç Aralığı | 150 – 286 HP |
| Şanzıman | S tronic (7 ileri), Tiptronic (8 ileri) |
| Aktarma Sistemi | Quattro Dört Çeker |
| Tork | 370 – 620 Nm |
| Maksimum Hız | 218 – 240 km/s |
| 0–100 km/s | 6.1 – 8.2 sn |
| Bagaj Hacmi | 550 L |
| Yakıt Tüketimi (Ortalama) | 5.5 – 7.5 L / 100 km |
Audi Q5 Quattro Lastik Hava Basıncı ve Ebat Ayarları
| Model Yılı | Lastik Konumu | Lastik Ebatları | Jant Ebatları | Önerilen Basınç (bar) | Önerilen Basınç (psi) |
|---|---|---|---|---|---|
| 2017–2024 | Ön Lastikler | 235/55 R19 | 19×8.0J | 2.4 bar | 35 psi |
| 2017–2024 | Arka Lastikler | 235/55 R19 | 19×8.0J | 2.6 bar | 38 psi |
| Alternatif | Ön Lastikler | 255/45 R20 | 20×8.5J | 2.6 bar | 38 psi |
| Alternatif | Arka Lastikler | 255/45 R20 | 20×8.5J | 2.8 bar | 41 psi |
Audi Q5 Quattro Motor ve Basınç Değerleri
Audi Q5, farklı motor varyasyonlarıyla her sürücüye ayrı bir ruh sunar. Ancak her motorun “nefes ayarı” farklıdır. Aşağıdaki tablo, motor gücü – lastik ebatı – yük durumu dengesine göre en doğru basınç değerlerini gösterir:
| Motor | Lastik Boyutu | Ön Lastik Basıncı (bar) | Arka Lastik Basıncı (bar) | Ön (Tam Yüklü) | Arka (Tam Yüklü) |
|---|---|---|---|---|---|
| 2.0 TDI | 235/55 R19 101H | 2.3 | 2.3 | 2.3 | 2.5 |
| 2.0 TDI | 235/55 R19 101W | 2.1 | 2.1 | 2.3 | 2.3 |
| 2.0 TDI | 235/60 R18 103V | 2.3 | 2.3 | 2.3 | 2.5 |
| 2.0 TDI | 235/65 R17 104V | 2.2 | 2.2 | 2.4 | 2.4 |
| 2.0 TDI | 255/45 R20 101V | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.6 |
| 2.0 TFSI | 235/60 R18 103H | 2.1 | 2.1 | 2.3 | 2.3 |
| 3.0 TDI | 235/55 R19 101H | 2.3 | 2.3 | 2.5 | 2.5 |
| 3.2 V6 FSI | 255/45 R20 105V | 2.3 | 2.3 | 2.5 | 2.5 |
| 45 TDI | 255/45 R20 101V | 2.4 | 2.4 | 2.4 | 2.6 |
Audi Q5 Quattro Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
Bir Q5 sürücüsü, sabah işe giderken şehir asfaltında kayar gibi ilerlerken akşamüstü aynı araçla dağ yollarında güvenle dönebilir. İşte bu farklı koşullar için Audi’nin önerdiği ideal lastik basınç ayarları:
| Kullanım Senaryosu | Ön Basınç (bar) | Arka Basınç (bar) | Açıklama |
|---|---|---|---|
| Şehir İçi – Hafif Yük | 2.3 | 2.3 | Konfor odaklı sürüş için idealdir. Süspansiyonlar daha yumuşak tepki verir. |
| Uzun Yol – Orta Yük | 2.4 | 2.6 | Yakıt verimliliği artar, lastik aşınması dengelenir. |
| Tam Yüklü / Tatil Yolculuğu | 2.5 | 2.8 | Denge ve yük taşıma kapasitesi maksimum seviyeye çıkar. |
| Kış Koşulları (Soğuk Hava) | 2.5 | 2.6 | Düşük sıcaklıklarda basınç azalır, bu değerler lastiğin performansını korur. |
| Yüksek Hızlı Sürüş (Otoyol) | 2.6 | 2.8 | Stabilite artar, lastik omuzları fazla ısınmaz. |