Audi A7 Sportback Quattro Lastik Hava Basıncı
Bazı otomobiller vardır; direksiyonuna oturduğun anda sadece bir araç değil, bir duygu kullanırsın. Audi A7 Sportback Quattro, bu duygunun adıdır. Gövdesinde zarafet, kalbinde mühendislik harikası bir güç vardır. Her virajda yere nasıl bastığını hissettirir; asfaltla arasındaki bağ, sadece lastiklerle değil, karakterle kurulur. Audi A7, hem sportif hem de konforlu bir grand tourer’dır. Ancak bu dengeyi sağlayan şey sadece süspansiyon sistemi değil, her bir lastiğin içindeki doğru bar/psi değeridir. Yanlış ayarlanmış basınç, yol tutuşunu zayıflatır, fren mesafesini uzatır ve yakıt tüketimini artırır. Bu yüzden Audi mühendisleri, her motor ve jant kombinasyonu için ayrı basınç değerleri belirlemiştir.
Audi A7 Sportback Quattro Teknik Özellikleri
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Motor Seçenekleri | 2.8 FSI, 3.0 TDI, 3.0 TFSI, 40 TDI, 50 TDI |
| Güç Aralığı | 204 – 340 HP |
| Tork Aralığı | 370 – 700 Nm |
| 0-100 km/s | 5.3 – 7.0 sn |
| Aktarma Sistemi | Quattro (4x4 sürekli dört çeker) |
| Şanzıman | 7 ileri S tronic / 8 ileri Tiptronic |
| Bagaj Hacmi | 535 litre |
| Boş Ağırlık | Yaklaşık 1.800 – 2.000 kg |
| Yakıt Türü | Benzin & Dizel |
| Ortalama Tüketim | 6.0 – 8.5 L / 100 km |
Bu devasa gövdenin üzerinde dans eden bir zarafet vardır. Ancak bu zarafeti taşıyan dört lastiğin her biri doğru basınçta değilse, denge bir anda bozulur.
Audi A7 Sportback Quattro Lastik Ebatı, Jant Ebatı, Ofset Aralığı ve Basınç Değerleri
| Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Basınç (ön/arka) (bar) | Basınç (ön/arka) (psi) |
|---|---|---|---|---|
| 245/45R18 | 8.0Jx18 | 29 – 43 | 2.5 / 2.3 | 36 / 33 |
| 255/40R19 | 8.5Jx19 | 29 – 43 | 2.5 / 2.3 | 36 / 33 |
| 265/35R20 | 9.0Jx20 | 29 – 43 | 2.6 / 2.5 | 38 / 36 |
| 275/30R21 | 9.5Jx21 | 29 – 43 | 2.6 / 2.5 | 38 / 36 |
Audi mühendisliği burada bir kez daha kendini gösteriyor. Her ebatta optimum dengeyi yakalamak için bar değerleri milimetrik olarak ayarlanmış.
Audi A7 Sportback Quattro Motorlara Göre Önerilen Lastik Basınçları
| Motor | Lastik Boyutu | Ön (bar) | Arka (bar) | Önden Yüklü (bar) | Arkadan Yüklü (bar) |
|---|---|---|---|---|---|
| 2.8 FSI | 235/45 R19 99V | 2.7 | 2.5 | 2.9 | 3.0 |
| 2.8 FSI | 235/55 R17 99H | 2.2 | 2.0 | 2.3 | 2.5 |
| 2.8 FSI | 255/45 R18 99V | 2.4 | 2.2 | 2.6 | 2.8 |
| 2.8 FSI | 265/35 R20 99Y | 2.4 | 2.2 | 2.6 | 2.8 |
| 3.0 TDI | 235/55 R18 100H | 2.6 | 2.3 | 2.7 | 2.8 |
| 3.0 TDI | 255/40 R20 101V | 2.8 | 2.6 | 3.0 | 3.1 |
| 40 TDI | 245/45 R19 102V | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.8 |
| 40 TDI | 255/40 R20 101Y | 2.7 | 2.7 | 2.7 | 3.0 |
| 40 TDI | 255/35 R21 98Y | 2.9 | 2.9 | 2.9 | 3.2 |
| 50 TDI | 145/65 R20 105M | 4.2 | 4.2 | 4.2 | 4.2 |
Bu tablo sadece bir teknik bilgi değil; A7’nin denge felsefesinin özetidir. Her değer, Audi’nin yüzlerce saatlik testlerinden süzülüp gelmiştir.
Audi A7 Sportback Quattro Kullanım Senaryolarına Göre Tavsiye Edilen Basınçlar
| Kullanım Senaryosu | Ön Lastikler (bar) | Arka Lastikler (bar) | Açıklama |
|---|---|---|---|
| Günlük Şehir Kullanımı | 2.5 | 2.3 | Konfor ve sessizlik odaklı; süspansiyon maksimum pürüzsüzlük sağlar. |
| Uzun Yol / Otoyol | 2.7 | 2.5 | Yakıt verimliliği artar, yol tutuş daha dengelidir. |
| Tam Yüklü Araç (Bagaj + 4 Yolcu) | 2.9 | 3.0 | Arka aksın stabil kalması için basınç artırılmalıdır. |
| Kış Koşulları (Soğuk Hava) | 2.6 | 2.4 | Soğukta hava yoğunluğu düşer, bu nedenle hafif artış önerilir. |
| Sportif Sürüş / Dynamic Mod | 2.8 | 2.6 | Maksimum tutunma ve viraj dengesi için ideal aralıktır. |