Bir Audi A6 Quattro, sadece bir otomobil değildir — dört mevsimin, dört yolun ve dört duygunun birleşimidir. Direksiyona geçtiğinde, asfaltın kalbinde yankılanan sessiz bir güç hissedersin.
Audi A6 Quattro Teknik Bilgiler ve Sürüş Karakteri
| Özellik | Değer |
|---|
| Motor Seçenekleri | 2.8 FSI, 3.0 TDI, 40 TDI, 55 TFSI |
| Aktarma | Quattro (4x4) Sürekli Dört Çeker |
| Şanzıman | 7 İleri S tronic Otomatik |
| Güç (PS) | 204 – 340 arası |
| Tork (Nm) | 320 – 500 arası |
| 0–100 km/s | 5.1 – 7.9 sn |
| Azami Hız | 250 km/s (Elektronik sınırlı) |
| Boş Ağırlık | 1.700 – 1.950 kg |
| Bagaj Hacmi | 530 L |
| Yakıt Tüketimi (Ortalama) | 5.5 – 8.2 L / 100 km |
| Lastik Basınç Aralığı | 2.2 – 3.3 bar (sürüş şartına göre değişir) |
Audi A6 Quattro Lastik Ebatı, Jant Ebatı, Ofset Aralığı ve Basınç Değerleri
| Lastik Ebatı | Jant Ebatı | Ofset Aralığı (mm) | Lastik Basıncı (ön/arka) (bar) | Lastik Basıncı (ön/arka) (psi) |
|---|
| 225/55R17 | 7.5Jx17 | 35 – 45 | 2.4 / 2.4 | 35 / 35 |
| 245/45R18 | 8.0Jx18 | 35 – 45 | 2.5 / 2.5 | 36 / 36 |
| 255/40R19 | 8.5Jx19 | 35 – 45 | 2.6 / 2.6 | 38 / 38 |
| 255/35R20 | 9.0Jx20 | 35 – 45 | 2.6 / 2.6 | 38 / 38 |
Audi A6 Quattro Motor ve Lastik Kombinasyonlarına Göre Önerilen Basınçlar
| Motor | Lastik Boyutu | Ön (bar) | Arka (bar) | Önden Yüklü | Arkadan Yüklü |
|---|
| 2.8 FSI | 225/50 R17 94Y | 2.5 | 2.4 | 2.7 | 3.0 |
| 2.8 FSI | 225/50 R17 98V | 2.9 | 2.6 | 3.1 | 3.4 |
| 2.8 FSI | 225/50 R18 99H | 2.4 | 2.2 | 2.7 | 2.9 |
| 2.8 FSI | 225/55 R17 97Y | 2.4 | 2.2 | 2.7 | 2.9 |
| 2.8 FSI | 255/40 R19 100Y | 2.4 | 2.2 | 2.7 | 2.9 |
| 3.0 TDI | 225/50 R17 98Y | 2.7 | 2.4 | 3.0 | 3.0 |
| 3.0 TDI | 245/45 R19 99V | 2.5 | 2.3 | 2.7 | 2.9 |
| 40 TDI | 245/45 R19 102V | 2.8 | 2.8 | 2.8 | 3.1 |
| 40 TDI | 255/40 R20 101Y | 2.8 | 2.8 | 2.8 | 3.1 |
| 55 TFSI | 145/65 R20 105M | 4.2 | 4.2 | — | — |
Audi A6 Quattro Kullanım Senaryolarına Göre Basınç Tavsiyeleri
| Sürüş Koşulu | Tavsiye Edilen Ön / Arka Basınç (bar) | Açıklama |
|---|
| Şehir içi kısa mesafeler | 2.4 / 2.3 | Yol konforu ön planda olmalı, süspansiyon daha yumuşak tepki verir. |
| Uzun yol – yüksek hız | 2.7 / 2.7 | Yakıt verimliliği ve stabilite artar, lastik deformasyonu azalır. |
| Tam yük / bagaj dolu | 2.9 / 3.1 | Arka lastiklerdeki yük artışı için daha yüksek basınç gerekir. |
| Kış koşulları | 2.5 / 2.5 | Soğuk hava lastik basıncını düşürür, bu değer dengede tutar. |
| Spor sürüş / otoyol | 2.8 / 2.8 | Direksiyon tepkileri keskinleşir, yol tutuş maksimuma çıkar. |