Audi A3 Lastik Hava Basıncı

Her sabah kontağı çevirdiğinde Audi A3’ün motor sesi, şehirle bir uyum gibi yankılanır. Bu aracın ince detaylarla işlenmiş sürüş konforunun arkasında yalnızca motor gücü ya da tasarım değil, doğru lastik hava basıncı da yatar. Çünkü bir Audi, sadece gidilen mesafeyi değil, yolun nasıl hissedildiğini de önemser.
Yollar bazen sıcak, bazen ıslak olur; ama lastiklerdeki doğru basınç, her koşulda seni yolda tutan görünmez bir denge unsurudur. Audi mühendisleri, A3 serisinin her motor ve jant kombinasyonu için özel olarak optimum basınç değerleri belirlemiştir. Bu değerler, yalnızca yakıt verimliliğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda yol tutuşunu, fren mesafesini ve lastik ömrünü de korur.
Audi A3 Teknik Özellikleri (Genel Bilgiler)
Özellik | Bilgi |
---|---|
Model | Audi A3 (TFSI, TDI, Quattro Serisi) |
Üretim Yılları | 2003 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 1.2 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6, 1.6 TDI, 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 V6 Quattro |
Aktarma | Önden Çekiş / Quattro 4x4 |
Güç Aralığı | 105 – 250 hp |
Şanzıman | 6 ileri manuel / S-Tronic otomatik |
Jant Boyutları | 16" – 18" |
Göbek Deliği (CB) | 57.1 mm |
Cıvata Modeli (PCD) | 5×112 |
Tekerlek Sıkma Torku | 120 Nm |
Audi A3’ün dengeli sürüş karakteri, bu teknik uyumun lastiklerle birleşmesiyle hayat bulur. İşte o uyumun kalbi olan basınç değerleri…
Audi A3 Lastik Hava Basınç Değerleri
Motor | Lastik Boyutu | Ön Lastik | Arka Lastik | Yüklü Ön Lastikler | Yüklü Arka Lastikler |
---|---|---|---|---|---|
1.2 TFSI | 205/55 R16 91V | 30.0 | 29.0 | 32.0 | 36.0 |
1.2 TFSI | 225/40 R18 92W XL | 35.0 | 30.0 | 38.0 | 38.0 |
1.2 TFSI | 225/45 R17 91V | 30.0 | 29.0 | 32.0 | 36.0 |
1.4 TFSI | 205/55 R16 91W | 33.0 | 30.0 | 36.0 | 38.0 |
1.4 TFSI | 225/40 R18 92W XL | 36.0 | 33.0 | 39.0 | 39.0 |
1.6 | 205/55 R16 91V | 30.0 | 29.0 | 32.0 | 36.0 |
1.6 TDI | 205/55 R16 91V | 32.0 | 29.0 | 36.0 | 38.0 |
1.8 TFSI / Quattro | 225/40 R18 92W XL | 36.0 | 33.0 | 39.0 | 39.0 |
2.0 TFSI / Quattro | 225/45 R17 91W | 33.0 | 32.0 | 36.0 | 38.0 |
3.2 V6 Quattro | 225/45 R17 91Y | 36.0 | 33.0 | 39.0 | 39.0 |
Audi A3, sürücüsüne sadece ulaşım değil, bir hissiyat sunar. Direksiyona dokunduğunda, asfaltın ritmini duyarsın. Eğer lastik basınçları doğruysa, virajlar zarifçe alınır, frenleme sırasında araç yere sıkı basar ve süspansiyon her darbeyi sessizce emer.
Ama eğer lastikler olması gerekenden düşükse, direksiyon biraz ağırlaşır, yakıt tüketimi artar ve lastikler erken yıpranır. Yüksek basınçta ise sertleşmiş lastikler yoldaki titreşimleri iç mekâna taşır.
Kısacası, basınç değeri sadece bir sayı değil, sürüş deneyiminin duygusal tonudur.
Audi A3 İçin Basınç Kontrolü Tavsiyeleri
Aracını sabah, soğuk lastiklerle ölç. Güneş altında veya uzun sürüş sonrası ölçüm yapma.
Uzun yol öncesi ve özellikle tam yüklü seyahatlerde mutlaka basıncı yüklü değerine çıkar.
Dijital basınç ölçer kullanmak en doğru sonucu verir.
Her yakıt ikmalinde görsel lastik kontrolü yapmayı alışkanlık haline getir.
Audi A3, Alman mühendisliğinin zarif bir dengesi. Her parçası, küçük ama anlamlı detaylarla sürücüsüne güven verir.