Audi A3 Lastik Hava Basıncı

Nuri Balkan 23 Okuma Süresi: 2 dk Audi
Audi A3 Lastik Hava Basıncı

Her sabah kontağı çevirdiğinde Audi A3’ün motor sesi, şehirle bir uyum gibi yankılanır. Bu aracın ince detaylarla işlenmiş sürüş konforunun arkasında yalnızca motor gücü ya da tasarım değil, doğru lastik hava basıncı da yatar. Çünkü bir Audi, sadece gidilen mesafeyi değil, yolun nasıl hissedildiğini de önemser.

Yollar bazen sıcak, bazen ıslak olur; ama lastiklerdeki doğru basınç, her koşulda seni yolda tutan görünmez bir denge unsurudur. Audi mühendisleri, A3 serisinin her motor ve jant kombinasyonu için özel olarak optimum basınç değerleri belirlemiştir. Bu değerler, yalnızca yakıt verimliliğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda yol tutuşunu, fren mesafesini ve lastik ömrünü de korur.


Audi A3 Teknik Özellikleri (Genel Bilgiler)

ÖzellikBilgi
ModelAudi A3 (TFSI, TDI, Quattro Serisi)
Üretim Yılları2003 – Günümüz
Motor Seçenekleri1.2 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6, 1.6 TDI, 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 V6 Quattro
AktarmaÖnden Çekiş / Quattro 4x4
Güç Aralığı105 – 250 hp
Şanzıman6 ileri manuel / S-Tronic otomatik
Jant Boyutları16" – 18"
Göbek Deliği (CB)57.1 mm
Cıvata Modeli (PCD)5×112
Tekerlek Sıkma Torku120 Nm

Audi A3’ün dengeli sürüş karakteri, bu teknik uyumun lastiklerle birleşmesiyle hayat bulur. İşte o uyumun kalbi olan basınç değerleri


Audi A3 Lastik Hava Basınç Değerleri

MotorLastik BoyutuÖn LastikArka LastikYüklü Ön LastiklerYüklü Arka Lastikler
1.2 TFSI205/55 R16 91V30.029.032.036.0
1.2 TFSI225/40 R18 92W XL35.030.038.038.0
1.2 TFSI225/45 R17 91V30.029.032.036.0
1.4 TFSI205/55 R16 91W33.030.036.038.0
1.4 TFSI225/40 R18 92W XL36.033.039.039.0
1.6205/55 R16 91V30.029.032.036.0
1.6 TDI205/55 R16 91V32.029.036.038.0
1.8 TFSI / Quattro225/40 R18 92W XL36.033.039.039.0
2.0 TFSI / Quattro225/45 R17 91W33.032.036.038.0
3.2 V6 Quattro225/45 R17 91Y36.033.039.039.0

Audi A3, sürücüsüne sadece ulaşım değil, bir hissiyat sunar. Direksiyona dokunduğunda, asfaltın ritmini duyarsın. Eğer lastik basınçları doğruysa, virajlar zarifçe alınır, frenleme sırasında araç yere sıkı basar ve süspansiyon her darbeyi sessizce emer.
Ama eğer lastikler olması gerekenden düşükse, direksiyon biraz ağırlaşır, yakıt tüketimi artar ve lastikler erken yıpranır. Yüksek basınçta ise sertleşmiş lastikler yoldaki titreşimleri iç mekâna taşır.

Kısacası, basınç değeri sadece bir sayı değil, sürüş deneyiminin duygusal tonudur.


Audi A3 İçin Basınç Kontrolü Tavsiyeleri

  • Aracını sabah, soğuk lastiklerle ölç. Güneş altında veya uzun sürüş sonrası ölçüm yapma.

  • Uzun yol öncesi ve özellikle tam yüklü seyahatlerde mutlaka basıncı yüklü değerine çıkar.

  • Dijital basınç ölçer kullanmak en doğru sonucu verir.

  • Her yakıt ikmalinde görsel lastik kontrolü yapmayı alışkanlık haline getir.

Audi A3, Alman mühendisliğinin zarif bir dengesi. Her parçası, küçük ama anlamlı detaylarla sürücüsüne güven verir.

Yazıyı Paylaş: