Audi A1 Lastik Hava Basıncı

Kompakt sınıfın zarif ve çevik temsilcisi Audi A1, şehir içi dinamizmiyle birleşen sportif ruhunu sadece tasarımında değil, sürüş dengesiyle de ortaya koyar. Bu dengenin korunmasında en önemli unsurlardan biri, doğru lastik hava basıncıdır. Çünkü lastik basıncı, yol tutuşunu, yakıt tüketimini ve fren mesafesini doğrudan etkileyen kritik bir faktördür. Audi mühendisleri, her motor ve jant kombinasyonu için ideal değerleri titizlikle belirlemiştir.
Audi A1 Teknik Bilgiler
Özellik | Değer |
---|---|
Model | Audi A1 |
Üretim Yılları | 2010 – Günümüz |
Motor Seçenekleri | 1.0 TFSI, 1.2 TFSI, 1.4 TFSI |
Tahrik Tipi | Önden çekiş |
Vites Seçenekleri | 5 veya 6 ileri manuel / 7 ileri S tronic otomatik |
Yakıt Türü | Benzin |
Jant Ebat Aralıkları | 15” – 18” |
Tekerlek Cıvata Modeli (PCD) | 5×100 |
Göbek Deliği (Hub) | 57.1 mm |
Tekerlek Sıkma Torku | 120 Nm |
Audi A1’in küçük boyutlarına rağmen sunduğu yüksek stabilite, süspansiyon sisteminin yanı sıra doğru şişirilmiş lastiklerle sağlanır. Özellikle şehir içinde 32 psi basınç değerleri konforu artırırken, otoyolda 35 psi seviyeleri daha net bir direksiyon tepkisi sunar.
Audi A1 Lastik Hava Basıncı Tablosu (PSI / Bar)
Motor | Lastik Boyutu | Ön Lastik (psi) | Arka Lastik (psi) | Yüklü Ön Lastikler (psi) | Yüklü Arka Lastikler (psi) |
---|---|---|---|---|---|
1.0 TFSI ultra | 205/55 R15 88V | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.0 TFSI ultra | 215/40 R17 87W XL | 35 / 2.4 | 32 / 2.2 | 38 / 2.6 | 32 / 2.2 |
1.0 TFSI ultra | 215/45 R16 86SSR | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.0 TFSI ultra | 215/45 R16 90V XL | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.0 TFSI ultra | 225/35 R18 87W XL | 35 / 2.4 | 32 / 2.2 | 38 / 2.6 | 32 / 2.2 |
1.2 TFSI | 185/60 R15 84T | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.2 TFSI | 205/55 R15 88V | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.2 TFSI | 215/40 R17 87W XL | 35 / 2.4 | 32 / 2.2 | 38 / 2.6 | 32 / 2.2 |
1.2 TFSI | 215/45 R16 86V SSR | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.2 TFSI | 215/45 R16 90V XL | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.2 TFSI | 225/35 R18 87W XL | 35 / 2.4 | 32 / 2.2 | 38 / 2.6 | 32 / 2.2 |
1.4 TFSI | 205/55 R15 88V | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.4 TFSI | 215/40 R17 87W XL | 35 / 2.4 | 32 / 2.2 | 38 / 2.6 | 32 / 2.2 |
1.4 TFSI | 215/45 R16 86V SSR | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.4 TFSI | 215/45 R16 90V XL | 32 / 2.2 | 29 / 2.0 | 35 / 2.4 | 30 / 2.1 |
1.4 TFSI | 225/35 R18 87W XL | 35 / 2.4 | 32 / 2.2 | 38 / 2.6 | 32 / 2.2 |
Birçok sürücü lastik basıncını yalnızca yakıt tüketimiyle ilişkilendirir, ancak bu değer aracın denge, frenleme ve viraj kabiliyeti üzerinde de doğrudan etkilidir. Düşük basınçta lastik yanakları daha fazla esner, bu da hem yakıt tüketimini hem de lastik aşınmasını artırır. Yüksek basınç ise yol tutuşunu zayıflatabilir ve sert sürüş hissi yaratabilir.
Audi A1 gibi kompakt premium bir otomobilde, her detayın sürüş hissine katkısı büyüktür. Direksiyonun tepkisi, virajlardaki stabilite, hatta aracın sessizlik düzeyi bile lastik basıncıyla değişebilir.
Bu yüzden özellikle uzun yolculuklardan önce soğuk lastik basıncını kontrol etmek, aracınızın size sunduğu Alman mühendisliği deneyimini tam anlamıyla yaşamanızı sağlar.